تماشای فیلم‌های جنسی با توجه به رفتارهای اغراق آمیز بازیگران کم کم باعث می‌شود زوجین درباره طبیعی بودن عملکرد جنسی خود دچارتردید شوند و خود را بسیار ضعیف‌تر از آنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشویی بیش از گذشته فاصله بگیرند.

سلامت نیوز: تماشای فیلم‌های جنسی با توجه به رفتارهای اغراق آمیز بازیگران کم کم باعث می‌شود زوجین درباره طبیعی بودن عملکرد جنسی خود دچارتردید شوند و خود را بسیار ضعیف‌تر از آنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشویی بیش از گذشته فاصله بگیرند.

 رییس پلیس پایتخت در حاشیه مراسم امحاء فیلم‌ها و بازی‌های مستهجن،‌ از کشف و ضبط بیش از 4.5 میلیون فیلم غیرمجاز و بازی‌های رایانه‌ای مستهجن با اجرای طرح امنیت اخلاقی خبر داده است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون،‌ در همین ارتباط چند روز پیش روزنامه جمهوری اسلامی طی گزارشی کوتاه از ارزان شدن فیلم‌های مستهجن در سطح شهر و دسترسی آسان نوجوانان و جوانان به فیلم‌های مستهجن و مبتذل در پیاده‌روها و میادین اصلی پایتخت و به قیمت ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان ارائه کرده بود.
در گذشته افرادی که به دنبال تماشای فیلم‌های پورنو بودند مجبور بودند از افرادی که به صورت غیرقانونی فیلم کرایه می‌دادند آن را تهیه و در فرصتی مناسب به تماشای آن بپردازند اما امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت و گوشی همراه در جامعه، افراد دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نیستند و به راحتی می‌توانند نسخه‌ای از آن را تهیه و به تماشای آن بپردازند.
در فضای مجازی افراد با یک جست‌وجو ساده و داشتن فیلتر شکن با دنیای وسیعی از تصاویر و فیلم‌های مستهجن مواجه هستند و کسانی هم که به هر دلیلی از اینترنت برای این کار استفاده نمی‌کنند کافی است پا به ایستگاه‌های مترو گذاشته و بلوتوث خود را روشن کنند و یا حتی با مراجعه به فروشگاه‌های خدمات کامپیوتری محل سکونت خود با قیمتی نهایت 3هزار تومان رم یک گیگ گوشی خود را از این تصاویر و فیلم‌ها پرکنند.
در سطح شهر و میادین اصلی هم که قدم بزنید،‌ افرادی به آرامی و در حال گذر به شما نزدیک شده و دم گوشتان می‌گویند« سی‌دی ... ایرانی و خارجی.»

نکته مهم و البته نگران کننده،‌ کاهش رده سنی استفاده کننده از این اقلام است که به مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها کشیده شده است. دانش‌آموزان این رده سنی که در سن بلوغ قرار دارند برای آشنایی بیشتر با مسائل جنسی و به خاطر شرم و حیایی که برای گرفتن این اطلاعات از والدین خود دارند، به سمت جمع‌های دوستانه و همسالان خود رفته و اطلاعات ناقصی از آن دریافت می‌کنند و بعضا رو به مشاهده فیلم‌های مستهجن می‌آورند که به گفته روانشناسان می‌تواند عامل پرخاشگری نوجوانان باشد. از سوی دیگر تماشای این تصاویر و فیلم‌ها در بلوغ زودرس موثر است و نوجوان که از نظر عقلی آماده پذیرش این شرایط نیست،‌ ممکن است دست به رفتار‌های پرخطر جنسی بزند.

از سوی دیگر استفاده از این اقلام ضد فرهنگی تنها به افراد مجرد و جوان محدود نمی‌شود. در یکی دو سال اخیر که با افزایش طلاق در جامعه مواجه هستیم که به گفته کارشناسان،‌ مسائل جنسی از عوامل اصلی این پدیده محسوب می‌شود. برخی از زوج‌های متاهل که به تماشای فیلم‌های پورنو می‌پردازند، به مرور در روابط زناشویی دچار مشکل شده و در نهایت تصمیم به طلاق می‌گیرند.
به گفته رضوان تدین کارشناس آسیب‌های اجتماعی، تماشای فیلم‌های جنسی با توجه به رفتارهای اغراق آمیز بازیگران کم کم باعث می‌شود زوجین درباره طبیعی بودن عملکرد جنسی خود دچارتردید شوند و خود را بسیار ضعیف‌تر از آنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشویی بیش از گذشته فاصله بگیرند. از سوی دیگر جذابیت‌های اغراق‌آمیز و تصنعی چنین فیلم‌هایی گاهی باعث می‌شود جذابیت‌های همسر، کمرنگ شده و با تشدید بی‌میلی جنسی همسر، میزان فعالیت جنسی زوجین از مقدار فعلی نیز کمتر شود.

به نظر می‌رسد می‌توان با آموزش جنسی در مدارس و فرهنگ‌سازی در جامعه،‌ آسیب‌های این مقولات ضد فرهنگی در جامعه را کاهش و به نوعی از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که دانش‌آموزان و جوانان ایرانی را تهدید می‌کند،‌پیشگیری به عمل آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha