جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 50732

برای غلبه بر حالت تهوع در 3 ماه اول بارداری، بستنی یخی،نان تست خشك، نوشیدنی زنجبیلی و آب با طعم مركبات پیشنهاد می شود.

سلامت نیوز: خانم های باردار در دوران بارداری از همیشه گرسنه تر می شوند. اما حالت تهوع، سو هضم و ضرورت كنترل مصرف كالری، تغذیه مادر و جنین را دچار مشكل می كند. پژوهشگران دستورات غذایی را پیشنهاد داده اند كه به خانم های باردار كمك می كند تا بر چالشهای هر 3 ماه از دوران بارداری غلبه كنند.

در ابتدای بارداری یعنی 3 ماهه اول، تفاوت زیادی در رژیم سلامتی خانم های باردار وجود ندارد. در این مرحله از بارداری خانم های باردار نیاز به تغذیه بیشتر ندارند. مشكلاتی كه در 3 ماه اول بارداری به سراغ خانم ها می آید، خستگی زیاد و حالت تهوع است كه تقریباً خوردن هر چیزی را با مشكل روبرو می كند. به همین دلیل به خانم ها توصیه می شود تا قبل از بارداری ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین كنند. خانم های باردار می توانند انواع ویتامین ها و دستور مصرف آنها را از پزشك خود بگیرند. زمانی كه این مرحله پر فراز و نشیب سپری شد، خانم های باردار می توانند روی مصرف انواع غذاهای سالم تمركز كنند.

برای غلبه بر حالت تهوع در 3 ماه اول بارداری، بستنی یخی،نان تست خشك، نوشیدنی زنجبیلی و آب با طعم مركبات پیشنهاد می شود. خانم های باردار سعی كنند در این مرحله از بارداری غذاهای بدون بو و ملایم را انتخاب كنند. برای مبارزه با خستگی، تركیبی از كربوهیدرات و پروتئین پیشنهاد می شود. مثلاً نان پیتا جو و هاموس( یك غذا لبنانی كه بیشتر محتویات آن از لپه تشكیل شده است)، آب سیب بهترین نمونه از آنها هستند.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha