جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 50738

اگر پوست حساسی دارید، حتما به این نتیجه رسیده‌اید كه در بیشتر مواقع داروها و نسخه‌های داروخانه‌ای برای مراقبت از پوست بیش از حد قوی هستند و مشكل‌های دیگری را نیز به پوستتان اضافه می‌كنند...

سلامت نیوز: اگر پوست حساسی دارید، حتما به این نتیجه رسیده‌اید كه در بیشتر مواقع داروها و نسخه‌های داروخانه‌ای برای مراقبت از پوست بیش از حد قوی هستند و مشكل‌های دیگری را نیز به پوستتان اضافه می‌كنند...

 به‌علاوه اگر داروخانه یا فروشگاه‌های بهداشتی پوست را زیر و رو هم كنید تعداد بی‌شماری از محصول‌های مراقبتی پوست را خواهید دید كه به راحتی می‌توانند با هزینه‌های سنگین جیب شما را خالی كنند. به جای امتحان‌كردن این مسیرهای بی‌نتیجه می‌توانید با استفاده از روش‌های ساده درمان خانگی، هم پوست خود را سالم نگه دارید و هم پول‌هایتان را پس‌انداز کنید.


سلامت و زیبایی پوست از درون بدنتان است

همیشه این جمله قدیمی را به خاطر داشته باشید: شما همان هستید كه می‌خورید! گرچه این مثالی قدیمی است ولی كاملا پیشنهادی امروزی است. اگر در پوستتان مشكلی می‌بینید مثلا آكنه دارید یا پوست تان لك‌دار است، باید نگاهی به درون بدن خود بیندازید و مشكل را در بدنتان جستجو كنید. مخصوصا این علایم زمانی بروز می‌كنند كه بدنتان دچار كمبودهای تغذیه‌ای، ویتامین‌ یا موادمعدنی است. این كمبودها خود را به صورت لك‌های پوستی یا آكنه نشان می‌دهند. بعد از دیدن این علایم به جای اینكه راهی داروخانه شوید و رو به مصرف افراطی داروهای پوستی بیاورید، پوست خود را بازسازی و احیا كنید. داشتن برنامه‌غذایی سالم و كم‌کالری برای حفظ‌ تناسب‌اندام به‌طور باورنكردنی مهم است. اطمینان حاصل كنید كه رژیم‌غذایی‌تان مقدار زیادی میوه و سبزی‌های تازه دارد. این موادغذایی بسیار مغذی از موارد ضروری برای سلامت و زیبایی پوستتان هستند. علاوه بر آن روزی حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا پوستتان كاملا آب خود را حفظ كند.


پیش به سوی آشپزخانه


به جای خریدن كرم‌های بسته‌بندی‌شده، لوسیون‌ها و ماسك‌‌های غیرطبیعی می‌توانید بهترین و موثرترین معجون‌ها را در آشپزخانه خود درست كنید. از مفیدترین این محصول‌ها می‌توان به آردجوی دوسر، عسل، آووكادو و خیار اشاره كرد. وقتی متوجه شدید جوشی روی پوستتان در حال ظاهرشدن است یا ظاهر شده است از فشردن آن جدا خودداری كنید! و در عوض پنبه بهداشتی را با آب لیموترش آغشته كنید و آن را روی محل جوش بگذارید. اسید داخل لیموترش به بیرون كشیدن عفونت از جوش كمك می‌كند. همچنین با این كار از اضافه‌كردن باكتری‌های دیگر توسط دستتان به جوش جلوگیری كرده‌اید. سلول‌های مرده پوست هم از عواملی است كه باعث به‌‌وجود آمدن مشكل‌هایی از قبیل آكنه روی پوست می‌شوند. در این حالت لایه‌برداری كمك موثری به پوستتان می‌كند. به جای استفاده از داروهای تخیلی پرهزینه از روشی قدیمی و موثر استفاده كنید: آردجوی دوسر. آردجوی دوسر را با آب مخلوط كنید، روی پوست تمیز شده بزنید، آرد جوی دوسر حتی برای حساس‌ترین پوست‌ها هم مناسب است. غلظت مناسب این مخلوط سلول‌های مرده پوست را قبل از مشكل‌ساز شدن لایه‌برداری می‌كند.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha