سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه ایران از جمله پنج كشور موفق دنیا است كه كمترین میزان آلودگی‌ را در خون‌هایش دارد اظهار كرد: امروز خون‌های اهدایی با بالاترین امنیت و كیفیت در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر مرضیه وحید دستجردی شب گذشته و در مراسم روز جهانی اهدا كنندگان خون كه در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد با اشاره به اینكه خون در فرهنگ ما ایرانیان كلمه مقدس و گرانبهایی است، اظهار كرد: مفتخریم كه صد در صد اهدای خون در كشور به صورت داوطلبانه صورت می‌‌پذیرد.

وی ادامه داد: ما این مهم را مدیون مردم هستیم كه ساعت‌های طولانی در صف‌های اهدا می‌ایستند و همان طور كه در شعار امسال روز جهانی اهدا كننده خون آمده است قهرمانان واقعی هستند.

وحید دستجردی با اشاره به اینكه انواع بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی و بیماری‌های مزمنی چون دیابت فشار خون و حتی سرطان‌ها به دنبال كم تحركی بروز می‌كنند، اظهار كرد: همه مردم و به ویژه خانواده اهدا كنندگان خون را در انجام ورزش برای سلامتی ترغیب می‌كنیم.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینكه از نظر شاخص اهدای داوطلبانه در سطح منطقه حائز بالاترین رتبه هستیم، اظهار كرد: امروزه نیاز همه بیماران به خون به صورت كامل برطرف می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینكه ایران از جمله پنج كشور موفق دنیا است كه كمترین میزان آلودگی‌ را در خون‌هایش دارد اظهار كرد: امروز خون‌های اهدایی با بالاترین امنیت و كیفیت در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و مردم مشكلات ناشی از كمبود خود را با اهدای داوطلبانه حل كردند.

وی ضمن تاكید بر اینكه امروزه با توجه به آمار بالای حوادث و ابتلا به بیماری‌های تالاسمی و هموفیلی نیاز مستقیم به خون و فرآورده‌های خونی نیز افزایش یافته است، اظهار كرد: تاثیر خون بر سلامت بر هیچ كس پوشیده نیست.

وحید دستجردی با اشاره به اینكه سالانه بیش از دو میلیون كیسه خونی در كشور ذخیره و مورد استفاده قرار می‌گیرد اظهار كرد: پلاسمای خون‌های اهدایی استخراج و فراورده‌های مشتق از آن در اختیار بیمارانی قرار می‌گیرد كه دچار كمبود فاكتورهای انعقادی خون هستند .

 در این جشن بزرگ كه با حضور تعداد كثیری از خانواده‌های اهدا كنندگان خون برگزار شد از 28 تن از اهدا كنندگان بالای 100 مرتبه مدال‌های افتخار به رسم یاد بود اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha