شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 50751

ریحان ملکه گیاهان دارویی به حساب می آید. این گیاه معطر، بومی ایران و کشورهای استوایی مانند هند است که قرن ها برای مقابله با بیماری های مختلف از آن استفاده می شد.

ریحان، سیستم عصبی را تقویت می کند
سلامت نیوز :ریحان ملکه گیاهان دارویی به حساب می آید. این گیاه معطر، بومی ایران و کشورهای استوایی مانند هند است که قرن ها برای مقابله با بیماری های مختلف از آن استفاده می  شد.

استفاده درمانی از ریحان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ مقداری ریحان را آسیاب و با یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید و ناشتا یک قاشق میل کنید تا علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، از فشار خون بالا جلوگیری کند.مقداری برگ ریحان را در ۴ پیمانه آب بجوشانید، از صافی رد کنید و هر ۳۰دقیقه مقداری از آن را میل کنید. این مایع گلودرد را تسکین می دهد و معده را آرام می کند. کمپرس با دم کرده ریحان، خارش پوستی را برطرف می کند. روغن طبیعی ریحان حافظه را تقویت می کند و برای سیستم عصبی مفید است. برای برطرف کردن استرس، مقداری از روغن آن را به نوک بینی بمالید. برای برطرف کردن افسردگی، اضطراب و استرس، ۲ تا ۳ قطره آن را به روغن طبیعی دیگری اضافه کنید و بدن را ماساژ دهید. برای تقویت تمرکز، ۲ تا ۳ قطره آن را با آب مخلوط و در اتاق اسپری کنید.برای رفع سردرد، ۲ تا ۳قطره روغن ریحان را با آب گرم یا سرد مخلوط کنید. حوله را با آن کمی مرطوب کنید و روی پیشانی بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha