شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 50760

پروفسور محسن بازرگان، استاد برجسته ایرانی مقیم آمریکا، مهم‌ترین دلیل فروپاشی خانواده و از دست دادن سلامت خانواده را رابطه نامشروع مرد و خیانت به همسرش دانست.

خیانت مرد و آغاز فروپاشی بنیان خانواده
سلامت نیوز : دکتر محسن بازرگان عصبانیت، افسردگی را عکس العمل طبیعی زنانی دانست که به آن‌ها خیانت شده و همین امر را مسبب فروپاشی نظام خانواده که اساس آن زن است، عنوان کرد.

وی گفت:«در بین ۴ تا ۶ هزار مورد از زدو خورد های خانوادگی در آمریکا، از هر سه زن یک زن طعم این تجربه تلخ را می‌چشد.در آمریکا ۶۶% از زنان مطلقه بچه ندارند، اما درصد مابقی که دارای بچه هستند، خشونت‌های بین پدر و مادر باعث بروز ناهنجاری‌های اجتماعی بدی در کودک می‌شود. »به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ وی افزود:«این آثار در کودکان زیر ۱۲ سال به صورت افسردگی و در رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال به شکل ایجاد روابط نامشروع خود را نشان می‌دهد.»این استاد برجسته ایرانی فروپاشی نظام خانواده را روابط نامشروع دانست و بیان کرد:« نگاه ابزاری به زن در جنگ جهانی دوم و استفاده از آن به عنوان عامل لذت و تبلیغات اگرچه برای جنگ موفقیت آمیز بود اما بنیان خانواده را سست کرد.»بازرگان در خصوص ایران نیز اظهار داشت: «در سالهای اخیر سن ازدواج در ایران ۱۰ سال افزایش یافته و درصد زنان محصل نیز سیر صعودی طی می‌کند و نسبت طلاق به ازدواج در حال زیاد شدن است و این عوامل بنیان خانواده را به جهت نامطلوبی سوق می‌دهد. »وی دلایل این مسائل رادور شدن زن‌ها از وظیفه مادری و همسری و عدم تعهد به این دو دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha