شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 50763

اگر شما هم نقرس دارید و از درد شبانه انگشتان پا بیچاره شده‌اید و دلتان نمی‌خواهد بیماری شما دوباره عود کند بهتر است به این خبر توجه کنید. محققان معتقدند عود نقرس در کسانی که تغذیه مناسبی ندارند، 5 برابر بیشتر است. علت این قضیه هم به میزان پورین مصرفی آنها در غذایشان بر می‌گردد.

بخور نخورهای نقرس
سلامت نیوز : اگر شما هم نقرس دارید و از درد شبانه انگشتان پا بیچاره شده‌اید و دلتان نمی‌خواهد بیماری شما دوباره عود کند بهتر است به این خبر توجه کنید. محققان معتقدند عود نقرس در کسانی که تغذیه مناسبی ندارند، 5 برابر بیشتر است. علت این قضیه هم به میزان پورین مصرفی آنها در غذایشان بر می‌گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ کسانی که ترکیب پورین در خوراک روزانه شان زیاد است بیشتر ممکن است که دوباره حملات نقرس را تجربه کنند. همانطور که می‌دانید نقرس یک بیماری التهابی در مفاصل است که بیشتر در مردان، در افراد چاق، در الکلی‌ها و گوشت قرمز خورها بوجود می‌آید. این بیماری با تولید بیش از اندازه اسید اوریک در بدن و رسوب کریستال‌های آن در مفاصل ایجاد می‌شود. اسید اوریک هم از شکسته شدن پورینها به وجود می‌آید. بنابر این اگر می‌خواهید شست پایتان قرمز و متورم نشود و دوباره درد نگیرد بهتر است تغذیه خودرا طوری تغییر دهید که این ترکیب در رژیم غذایی شما کمتر باشد. لازم است بدانید جگر، سیرابی، گوشت قرمز، ساردین، صدف، ماهی کولی، شاه ماهی، و آبجو مقادیر زیادی پورین دارند. در ضمن گوشت مرغ، ماهی، مارچوبه، قارچ، نخود فرنگی، لوبیا، عدس، گل کلم، و اسفناج هم مقادیر متوسط پورین را دارند. متخصصان متوجه شدند که خوردن غذاهای غنی از پورین به سرعت و بعد از 2 روز می‌تواند باعث عود حمله نقرس در بیمار بشود و این عود زمانی بیشتر می‌شود که منبع پورین مصرفی حیوانی باشد تا گیاهی! بنابر این اگر می‌خواهید از این بیماری و حملاتش در امان بمانید بیشتر غذاهای گیاهی بخورید تا گوشت!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha