شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 50766
سلامت نیوز: معمولا خیلی از خانم‌ها برای اینكه اندامشان در مجلس عروسی متناسب‌تر به نظر برسد، از چند ماه قبل از جشن، رژیم‌های غذایی غلطی می‌گیرند و برخی مواد لازم برای بدن را از برنامه غذایی‌شان حذف می‌كنند. حتی اگر به متخصص تغذیه هم مراجعه كنند، به بهانه‌نداشتن وقت كافی، رژیم را درست رعایت نمی‌كنند و بدنشان دچار كمبودهایی می‌شود كه آنها را دچار مشكل‌هایی خواهد كرد.

مشكل‌های ناخن هم می‌توانند به علت تغذیه نامناسب بروز كنند و كمبود پروتئین، كلسیم، روی، آهن و... ناخن را شكننده و ترد می‌كند و استحكام آن را از بین می‌برد.

اگر با انجام آزمایش مشخص شود علت بروز این مشكل‌ها كمبود مواد و ویتامین‌های موردنیاز بدن است، باید با تغذیه مناسب و تجویز مكمل‌ها این كمبودها را جبران كرد تا ناخن‌ها حالت زیبایی پیدا كنند.

روی، كلسیم، آهن، اسیدآمینه سیستئین و ویتامین C در سلامت ناخن‌ نقش بسیار مهمی دارند و باید منابع آنها را در برنامه غذایی روزانه گنجاند. مثلا ویتامین C در لیمو، كیوی، پرتقال و... وجود دارد، آهن در گوشت‌قرمز و جگر، روی در گوشت، سیستئین در گوشت‌قرمز و لبنیات.

احتمالا ناخن‌های اسیب دیده در صورت مصرف این موادغذایی و پیروی از رژیم‌غذایی صحیح و رعایت اصولی كه از آسیب‌ فیزیكی به ناخن جلوگیری می‌كنند، قوام بهتری پیدا خواهد كرد و سلامت خود را به دست می‌آورد.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha