وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پیش بینی‌های لازم برای مقابله با تحریم‌های احتمالی تجهیزات پزشكی انجام شده است و مشكل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

كامران باقری لنكرانی در گفت و گو با فارس،‌افزود:‌ پیش‌بینی‌های لازم در مورد اینكه در آینده بر اثر تحریم‌های احتمالی مشكلی در حوزه سلامت به خصوص در زمینه تجهیزات پزشكی پر مصرف به وجود نیاید انجام شده است اما نمی‌توانیم اقدامات انجام شده در این زمینه را اعلام كنیم.
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا اكنون این تحریم‌ها موجب كمبود برخی تجهیزات پزشكی شده است یا نه، گفت:‌ الان هیچ مشكل عمده‌ای در زمینه تجهیزات پزشكی وجود ندارد.
ابراهیم متولیان،‌ قائم مقام وزیر بهداشت در امور بازرگانی نیز در این مورد به خبرنگار اجتماعی فارس،‌ گفت: تمام تجهیزات و قطعات یدكی مورد نیاز تجهیزات پزشكی برای سال 86 تامین شده و ذخیره استراتژیك این اقلام خریداری شده است بنابراین هیچگونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.
وی اضافه كرد:‌ هیچ كمبودی از نظر فیلم رادیولوژی یا سی تی اسكن یا دستگاههای آنها وجود ندارد و با استفاده از اعتبار 200 میلیون دلاری سال گذشته كه برای خرید تجهیزات پزشكی اختصاص یافته بود و باز شدن LC آن خرید دستگاههای سی تی اسكن، رادیوتراپی، ونتیلاتور و لوازم جانبی این دستگاهها انجام شده است.
وی گفت: بودجه‌های لازم برای خرید تجهیزات پزشكی و قطعات یدكی این دستگاهها برای سال 86 نیز از سوی مجلس تامین شده است و نه تنها كمبودی در این بخش وجود ندارد بلكه افزایش قیمتی نیز در حوزه تجهیزات پزشكی در سال جاری نخواهیم داشت و هر گونه شایعه‌ای در مورد كمبود تجهیزات پزشكی و لوازم جانبی آن بی اساس است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha