كارشناسان دانشكده بهداشت عمومی جان هاپكینز بلومبرگ و انستیتو ملی سلامت در آمریكا راه‌كارها و معیارهایی برای كاهش مرگ و میرهای قابل پیشگیری دوران كودكی ارائه كردند.

سلامت نیوز : این كارشناسان همچنین دیدگاه مشترك جدیدی برای ایجاد یك تعهد جهانی با هدف ریشه‌كن كردن تمام موارد مرگ و میرهای قابل پیشگیری در بین كودكان، پیشنهاد كرده‌اند.

آنها یادآور شدند كه با بكار بستن این راهكارها و توصیه‌ها می‌توان ظرف 10 سال آینده تقریبا تمام موارد مرگ و میر كودكان را كه اغلب از بیماری‌هایی چون ذات‌الریه و اسهال ناشی می‌شوند، ریشه‌كن كرد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ رابرت بلاك، كارشناس ارشد در این مطالعه و ادگار برمن، استاد و رییس دپارتمان سلامت بین‌المللی دانشكده بلومبرگ در این باره اظهار داشتند: بیماری‌های قابل پیشگیری هنوز عامل اصلی مرگ و میر در بین كودكان زیر 5 سال هستند.آنها می‌گویند: هر چند طبق مطالعات اخیر نرخ كلی این مرگ و میرها بین سال‌های 2000 تا 2010 كاهش قابل ملاحظه‌ای داشته اما هنوز برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل در این عرصه، كافی نیست. این سازمان تاكید دارد كه نرخ مرگ و میر كودكان تا سال 2015 میلادی باید تا دو سوم كاهش پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha