متخصصان زنان و زایمان در اروپا ادعا كردند به زودی می‌توان برای درمان ناباروری یك نوبت تزریق هورمونی را جایگزین چندین نوبت تزریق روزانه دوز بالایی از هورمون‌ها در روش IVF كرد.

سلامت نیوز : به طور معمول زنانی كه تحت درمان ناباروری قرار می‌گیرند ناچار هستند چندین بار در روز دوز مشخصی از داروهای هورمونی را تزریق كنند تا فعالیت تخمدان‌های آنها بهبود پیدا كند درحالی‌ كه این روش گاهی اوقات نیز دشوار و ناراحت‌كننده است اما اخیرا گروهی از متخصصان اروپایی با بازبینی مطالعات قبلی به این نتیجه رسیده‌اند كه می‌توان یك نوبت تزریق با تاثیر بلندمدت را جایگزین روش فعلی كرد به طوری كه همان تاثیر را بر جای بگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان با بررسی و تجزیه و تحلیل چهار مطالعه قبلی با حضور 2300 زن كه با مشكل ناباروری مواجه بودند دریافتند این زنان می‌توانند فقط با تزریق یك نوبت هورمون تحریك‌ كننده فولیكول (FSH) باردار شوند و در عین حال هیچ مشكل بیشتری نیز نداشته باشند.دكتر ژان كریمر از متخصصان مركز پزشكی نیجمگن در دانشگاه هنری راد بود در این باره متذكر شد: تزریق یك نوبتی این هورمون جایگزینی مناسب و ایمن برای تزریق هر روزه است. این شیوه هر چند در اروپا استفاده می‌شود اما در امریكا هنوز كاربرد ندارد چون از سوی سازمان غذا و داروی این كشور تایید نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha