رییس انجمن طب فیزیكی و توانبخشی گفت: بیشترین مورد استفاده از طب سوزنی در بیماری‌های اسكلتی – عضلانی حیطه كاهش درد است اما باید توجه داشت كه درد یك علامت هشداردهنده است و یك بیماری نیست. پیش از درمان درد باید بیماری تشخیص داده شود و علت ابتلا به آن مشخص شود.

سلامت نیوز : دكتر منصور رایگانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: طب سوزنی تعریف خاصی از بیماری و آناتومی بدن دارد و بر اساس این تعریف، بیماران را درمان می‌كند. تجربه نشان داده است كه استفاده از طب سوزنی برای درمان بیماری‌های شناخته شده بر اساس طب غربی، موثر می‌تواند باشد و به عنوان روش‌های مورد تائید استفاده می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: در پزشكی دو روش وجود دارد كه یكی از آنها روش مدون غربی و دیگری روش شرقی مانند طب سنتی ایران و طب سوزنی است و طب سوزنی یك روش درمانی چینی است.وی تاكید كرد: طب سوزنی به عنوان روش تكمیلی است و به عنوان درمان اصلی تلقی نمی‌شود.رییس انجمن طب فیزیكی و توانبخشی در ادامه گفت: پزشك باید طب سوزنی را انجام دهد چون با استفاده از وسیله دردآوری مانند سوزن، وارد بدن می‌شود. البته هر پزشكی صلاحیت انجام این كار را ندارد و پزشكانی كه دوره استفاده از طب سوزنی را گذرانده‌اند باید از این روش استفاده كنند. چون ممكن است در صورت استفاده غلط ازاین روش، بیمار دچار عوارضی شود.رایگانی در پایان اظهار كرد: ممكن است در صورت استفاده غلط از طب سوزنی، محل ورود سوزن عفونت كند. در مواردی نیز امكان دارد روی اعصاب بدن تاثیر منفی بگذارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha