معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: برخی پیمانكاران در ساخت بیمارستان‌ها از روش‌های سنتی استفاده می‌كنند به همین دلیل فضای فیزیكی زیبایی در بیمارستان‌ها وجود ندارد.

سلامت نیوز : دكتر شاهرخ رییسیان در گفت‌وگو با سلامت ، اظهار كرد: فضای فیزیكی یك بیمارستان یا مجتمع درمانی می‌تواند تاثیر زیادی بر روحیه بیماران و همراهان بیمار داشته باشد و زیبایی و تنوع رنگ در فضای بیمارستان موجب افزایش رضایتمندی بیماران می‌شود.

وی افزود: برای ساخت یك بیمارستان هزینه‌های بسیاری صرف می‌شود به همین دلیل باید نوآوری‌هایی هم انجام شود تا نتیجه كار قابل قبول باشد. متاسفانه بیشتر پیمانكاران قدیمی هستند و در ساخت بیمارستان‌ها سنتی عمل می‌كنند این در حالی است كه ساخت بیمارستان با مكان‌های دیگر متفاوت است.رییسیان تصریح كرد: سیستم فاضلاب، فضای سبز و ظاهر یك بیمارستان باید به صورت ویژه و متفاوت از مكان‌های دیگر ساخته شود و همچنین باید در فضای بیمارستان‌ها به‌خوبی از رنگ‌ها استفاده شود.معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان كرد: در انتخاب پیمانكاران باید بیشتر توجه شود و وزارت بهداشت در این زمینه دقت بیشتری داشته باشد. البته بیمارستان‌های جدیدی كه در حال ساخت هستند نسبت به گذشته از نظر فضای فیزیكی بسیار تغییر كرده‌ و به حالت استاندارد نزدیك شده‌اند.وی با اشاره به اینكه 17 بیمارستان در استان خوزستان در حال ساخت است، ادامه داد: این بیمارستان بر اساس استانداردهای جهانی درحال ساخت هستند و از نظر فیزیكی با بیمارستان‌های موجود متفاوتند. با توجه به اینكه فضای داخلی بیمارستان‌ها معمولا از راهروهای زیادی تشكیل شده در همه دنیا با استفاده از رنگ و علائم مختلف بر روی زمین، بیمار و همراهان را به بخش‌های مختلف هدایت می‌كنند و این كار در بیمارستان‌های استان در حال انجام است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha