آمارهای رسمی از شیوع بیماری هپاتیت C در بین بی خانمان های آمریکا حکایت دارد به طوری که نیمی از بی خانمانهای لس آنجلس به این بیماری مبتلا هستند.

سلامت نیوز : آمارهای رسمی جدید فاش کرد که ویروس هپاتیت C در بین بی خانمان های شهر لس آنجلس آمریکا شیوع یافته است به گونه‌ای که نیمی از آنها به این بیماری مبتلا هستند.

محققان دریافتند: نزدیک به 7،26 درصد از بی خانمان‌ها که از آنها نمونه برداری شده است، از ویروس هپاتیت C رنج می‌برند که این میانگین 10 برابر میانگین ابتلا در بین آمریکایی ها به طور کلی است که 2 درصد هستند.این آمارها نشان داد: 46.1 درصد از مجموع بی‌خانمان های آمارگیری شده از ابتلای خود به ویروس هپاتیت آگاهی نداشتند و تنها ۴درصد از وضعیت خود آگاهی داشتند.این آمارها علت بالارفتن میانگین ابتلا به ویروس هپاتیت در بین بی خانمان ها را به خاطر افزایش میانگین مصرف مواد مخدر در بین این افراد و آسانی انتقال ویروس و سرایت آن دانسته است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سازمان بهداشت جهانی شمار مبتلایان به هپاتیت C را ۳ تا ۴ میلیون نفر در سال برآورد می کند.

بر اساس آمار این سازمان، مصر در صدر کشورهایی قرار دارد که میانگین بالایی در ابتلا به بیماری هپاتیت C دارد و پاکستان و چین در رتبه های بعدی قرار دارند.هپاتیت به معنی التهاب کبد است. انواع مختلفی از هپاتیت وجود دارد. بعضی از آنها قابل سرایت هستند و برخی مسری نیستند.ابتلا به هپاتیت C می تواند منجر به بیماری مزمن کبدی و در صورت پیشرفت نمودن باعث سیروز (فرسودگی کبد) و در گروه بسیار کوچکی باعث سرطان کبد شود.عامل بیماری هپاتیت C یک ویروس است و در ابتدا می تواند مثل یک سرماخوردگی معمولی بروز کند ولی بیماری مزمن هپاتیت C برعکس سرماخوردگی معمولی، به دلیل از کار افتادن کبد و مشکل بودن درمان می‏تواند حیات بیمار را تهدید کند.در ایران بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر آلوده به ویرورس هپاتیت C هستند که این ویروس عمدتاً از طریق تماس با خون شخص آلوده منتقل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha