شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 50787

پژوهشگران دریافتند که عنصر سلنیوم احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم را در افراد کاهش می‌دهد.

سلامت نیوز : تحقیقات جدید پزشکی نشان می دهد: عنصر طبیعی سلنیوم احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را به میزان 24 درصد به وی‍ژه در افراد دچار کمبود مواد معدنی و املاح کاهش می دهد.

این تحقیقات از بیش از ۷هزار مرد و زن انجام شد که به آنها دوزهای روزانه سلنیوم داده شده و وضعیت آنها به میزان دو سال مورد پیگیری قرار گرفت.نتایج این تحقیقات از کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم به میزان 24 درصد در مصرف کنندگان سلنیوم خبر داد و این در حالی بود که این کاهش در بین افرادی که دارویی بی اثر و ساختگی در این مدت 2 سال مصرف کردند؛ 12 درصد بود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سلنیوم یکی از املاح معدنی کمیاب و ضروری برای بدن است. سلنیوم به عنوان یک جزء مهم پراکسید از گلوتاتیون شناخته شده است. در یک رژیم غذایی مناسب، غلظت سلنیوم در بافت های مختلف ثابت می ماند. بیشترین غلظت آن در کبد و کلیه است.

مصرف مقدار ریاد آن سمی است ولی در مقدار کم برای فعالیت سلول‌ها لازم است. بیشتر سلنیوم مورد نیاز بدن از مواد غدایی تامین می‌شود.این ماده ضد اکساینده قوی است بنابراین از واکنش‌های شیمیایی زیان‌آور که در یاخته‌های بدن اتفاق می‌افتد، جلوگیری می‌کند.یاخته‌های حمایت شده بهتر قادرند در مقابل بیماریهایی نظیر بیماری قلبی، سرطان و اختلالات وابسته به سن از خود مقاومت نشان دهند.پژوهش نشان داده‌ است که مصرف سلنیوم به همراه ویتامین «ای» سلامت عمومی بدن را تقویت می‌کند و در درمان یا پیشگیری بسیاری از بیماریها موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha