چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5079

محققان به كسانی كه به دنبال رژیم لاغری كامل و بی‌نقصی هستند می‌گویند: تمام رژیم‌های لاغری تقریبا نتیجه مشابهی دارند و هیچ كدام از آنها معجزه نمی‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری رویترز از واشنگتن، یك رژیم لاغری عادی به مردم كمك می‌كند كه بطور متوسط شش درصد از وزن خود را كه معمولا معادل ‪ ۵‬تا‪ ۷‬كیلو است از دست بدهند اما بیشتر مردم پس از پنج سال دوباره تمام این وزن را اضافه می‌كنند.

به گفته دكتر "مایكل دنسینگر" از "مركز پزشكی تافتس- نیوانگلند" در بوستون، داروهای كاهش وزن نیز به همین ترتیب، در بلندمدت بی‌اثر هستند.

دنسینگر كه مطالعه وی در "سالنامه پزشكی داخلی" منتشر شده است، این یافته را ناامیدكننده خواند اما ابراز امیدواری كرد كه در آینده رژیم‌های بهتری ارایه شود. او گفت اكنون محققان سرگرم شناسایی عواملی هستند كه قدرت تاثیر رژیم‌ها را بیشتر می‌كنند.

برای افرادی كه امیدوارند یك روش ملایم‌تر برای لاغری بتواند در بلندمدت اثر بیشتری داشته باشد، این خبر بدی است.

تحقیقات نشان داده است آندسته از رژیم‌های غذایی كه باعث كاستن از میزان كالری مصرفی فرد می‌شوند، اثر بهتری دارند و برنامه‌هایی كه در آن‌ها افراد باید مراجعات بیشتری به گروه‌های رژیمی یا دفتر یك مشاور تغذیه داشته باشند، نیز به همین ترتیب موثرترند.

اما خبر خوشی كه محققان می‌دهند، آنست كه كاهش وزن حتی اگر اندك و موقتی باشد نیز می‌تواند برای سلامتی مفید باشد.

به گفته آنان شش درصد كاهش وزن به مدت تقریبا پنج سال، به احتمال زیاد اثرات مهمی روی سلامتی انسان باقی می‌گذارد كه به تاخیر انداختن دیابت از جمله آنهاست.

تقریبا دو سوم بزرگسالان آمریكایی اضافه وزن دارند یا چاق هستند و با خطر بالاتر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا و تصلب شریان و سرطان روبرو هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha