بر اساس آمار جدید فدرال در آمریکا میزان مرگ و میر موتورسواران در ایالاتی که استفاده از کلاه ایمنی در آنها اجباری است و همچنین هزینه های اجتماعی تصادفات کاهش یافته است.

سلامت نیوز : بر اساس اعلام مرکز پیشگیری و و کنترل بیماری های آمریکا بیشتر مرگ و میرهای موتورسواران فاقد کلاه ایمنی در ایالاتی با قوانین سهل انگارانه تر رخ می دهد.

تحقیقات این اداره بر اساس آمار دولتی تصادفات مرگبار انجام شده است که متمرکز بر سالهای 2008 تا 2010 و دربرگیرنده مرگ 14283 موتورسوار در اثر تصادف بوده است.در این میان 6057 موتورسوار فاقد کلاه ایمنی بوده اند که تنها حدود 12 درصد این مرگها در 20 ایالتی رخ داده که استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران در آنها الزامی است.به نوشته آسوشیتدپرس بر اساس تخمین های این اداره در سال 2010 با استفاده از کلاه ایمنی از بیش از 3 میلیارد دلار ضرر اقتصادی جلوگیری شده است و اگر این قانون در همه ایالات اجرا شود این صرفه جویی 1.4 میلیارد دلار دیگر افزایش خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ میزان این صرفه جویی در ایالاتی که استفاده از کلاه ایمنی در آنها اجباری است در ازای هر موتورسوار 725 دلار بوده در حالیکه در ایالات دیگر این میزان 200 دلار بوده است. هنگام انجام این تحقیق سه ایالت ایلی نویز، آیووا و نیوهمپشایر چنین قوانینی را نداشته و 27 ایالت دیگر استفاده از کلاه ایمنی را تنها برای نوجوانان یا بخش خاصی از رانندگان اجباری کرده بودند.برخی موتورسواران معتقدند که باید در گذاشتن یا نداشتن کلاه ایمنی آزادی عمل داشته باشند.بر اساس آمار این اداره فدرال آمریکا 3 درصد تصادفات خودرویی در آمریکا مربوط به موتورسیکلت هاست اما 14 درصد میزان مرگ و میرهای تصادفات را سرنشینان موتورسیکلت تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha