سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به ادعای سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر کاهش قیمت شیر و برگشت قیمت ها به اسفند سال گذشته، گفت: تا زمانیکه تأمین علوفه ارزان قیمتی که دولت وعده آن را به دامداری ها داده بود محقق نشود، قیمت شیر هیچگونه کاهشی نخواهد داشت و تمامی موضوعات مطرح شده در این زمینه نیز در حد شعار است.

 ناصر صالحی نسب در گفت و گو با خانه ملت افزود: مهمترین خوراک دامداری ها برای تولید شیر خام، جو است که این محصول در سال گذشته ۸۰۰ تومان به دامداری ها فروخته می شد، اما مقرر شد در سالجاری به قیمت کیلویی ۶۰۰ تومان به دامداری ها عرضه شود که تا کنون نیز این امر محقق نشده است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت جوی مورد نیاز دامداری ها برای تولید شیر خام تأثیری در کاهش قیمت شیر نداشته که دامداری ها با ادامه این روند اوضاع دامداری ها روز به روز وخیم تر می شود که توجه جدی دولت به این بخش از صنعت کشور ضروری است.

وی تأکید کرد: اگر فرض را بر این قرار دهیم که دولت قیمت جو را برای دامداری ها ۲۰۰ تومان کاهش داده تا از آن ها حمایت شود، اما باز هم شاهد این هستیم که این میزان نیز در اختیار دامداری ها قرار نگرفته و دولت به این تعهد خود نیز پایبند نبوده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به آثار سوء تعهدات اجرا نشده دولت در قبال دامداری ها در بازار اظهارداشت: دولت به عنوان قوه مجریه کشور موظف به عملی کردن تعهدات خود در قبال تمامی صنوف و اقشار جامعه می باشد، زیرا پایبند نبودن به این تعهدات موجب دلسردی دامداران شده و تنظیم بازار را نیز بر هم می زند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر اوضاع بخش کشاورزی و دامداری به حدی وخیم است که هر گونه خلف وعده در این بخش ها اثرات زیانباری را متوجه تولید کنندگان و مصرف کنندگان می کند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس در پایان، ادعای سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر توقف افزایش قیمت شیر را یک ادعای کذب و شعاری دانست و رسیدگی به موضوع قیمت شیر را جزء دستور کارهای کمیسیون در جلسات آتی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha