رکن اصلی در ایجاد و تداوم دردهای با منشا عصبی، عدم کارکرد و یا اختلال کارکرد سیستم عصبی است كه تحریکات ناشی از آن را شبیه به فعالیتهای تشنجی می دانند.

مهار دردهای ناشی از MS و نوروپاتی‌های دیابتی و سرطانی با داروهای ضد تشنج

به گزازش سلامت نیوز، دکتر شهرام ناصرنژاد متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه وعضوهیات علمی گروه فوق تخصصی مراقبتهای ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب در گفت وگو با ایسنا،  اظهار داشت: در حال حاضر داروهای مانند کاربامازپین، گاباپنتین ،oxarbazepinوzonismide از جمله داروهای ضد تشنجی هستند که در کنترل دردهای با منشاء عصبی کاربرد دارند.

وی با اعلام این که این داروها با مهار کانال های کلسیمی سیستم اعصاب مرکزی از افزایش حساسیت مرکزی درد جلوگیری می کنند،عنوان داشت: همچنین این داروها در درمان دردهای با ماهیت سوزشی و حمله ای وافزایش حساسیت به لمس و سرما کاربرد دارند ونیز به عنوان مکمل درد همراه با سایر داروهای ضد درد به کارمی‌روند.

این متخصص درادامه داروهای گاباپتتین را به صورت شایعی در درمان دردهای ناشی از زونا، نوروپاتی دیابتی، ام اس و نوروپاتی های دردناک سرطانی موثردانست.

دکتر ناصر نژاد در پایان با اشاره به داروی جدید ضد تشنج گفت: نام این دارو TOPiramate است که بر روی کانالهای سدیمی نیز اثر گذاشته و برای درمان دردهای التهابی موثر است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha