یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 50824

رئیس انجمن دیابت ایران، از اهدای مدال به افراد دیابتی که توانسته اند بیماری خود را کنترل کنند، خبر داد.

سلامت نیوز : دکتر اسدالله رجب در گفتگو با مهر اظهارداشت: امسال، هشتمین سالی است که از بیماران دیابتی شایسته، تقدیر به عمل می آید.

وی افزود: امروزه کنترل دیابت می تواند کاری بس دشوار باشد زیرا درمان دیابت، تغییر در شیوه زندگی و رفتار افراد را ایجاب می کند. بنابراین بیماران دیابتی که از کنترل مطلوب برخوردارند، افرادی هستند که به اهداف درمانی دست یافته اند.رجب گفت: این قبیل بیماران از عوارض دیابت پیشگیری نموده اند و از کیفیت مطلوب زندگی برخوردارند.رئیس انجمن دیابت ایران ادامه داد: کیفیت زندگی یک دیابتی بستگی تام به خود او و نحوه کنترل بیماری اش دارد و افرادی که از کنترل مطلوب برخوردارند، در عین حضور دیابت در متن زندگی، قاطعانه امکان رشد، ترقی و شادابی را برای خود فراهم می نمایند و این قبیل بیماران، قهرمانان واقعی هستند.

وی افزود: در همین راستا، همزمان با برگزاری بزرگداشت مقام علمی شادروان "مهندس فاطمه طالقانی" در روز 5 مرداد ماه امسال طی مراسمی از افراد دیابتی نوع 1 که از کنترل مطلوب برخوردارند، تقدیر می شود.رجب در تشریح اینکه کدام دسته از افراد دیابتی نوع 1 مورد تقدیر قرار می گیرند، گفت: دیابتی های نوع 1 با مدت ابتلای 25 سال مدال نقره، دیابتی های نوع 1 با مدت ابتلای 50 سال مدال طلا و دیابتی های نوع 1 با مدت ابتلای 75 سال مدال "دیاماند" می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha