چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5083

پزشکان بیمارستان نیوکاسل تمام تلاش خود را می‌کنند تا زو بتواند با قلب جدیدش خو بگیرد.

دختر بچه 18 ماهه‌ای که نامش در صدر لیست انتظار دریافت قلب پیوندی در اتحادیه اروپا قرار داشت، بالاخره تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 «زو» مدتها بود که به خاطر نارسایی مادرزادی قلبش در بیمارستان بستری بود. قلب کوچک او به سختی می‌تپید و در عرض مدت کوتاهی 6 بار از کار ایستاده بود و هر بار پس از این حملات پزشکان به سختی او را به زندگی باز می‌گرداندند.

 در حالی که به گفته پزشکان وضعیت او روز به روز وخیم‌تر می‌شد، هیچ راهی برای زنده ماندن این دخترک به جز پیوند قلب باقی نماند و بالاخره والدینش به توصیه پزشکان نام او را در لیست انتظار پیوند قلب کودکان در اروپا قرار دادند.

با گذشت زمان انتظار برای دریافت قلب از کودکی که احتمالاً دچار مرگ مغزی شده و آمادگی اهدای قلبش به زو را داشت هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شد. تا اینکه پزشکان بیمارستان نیوکاسل در انگلیس بالاخره اعلام کردند که قلبی برای اهدا به زو پیدا شده است. آنها که از بزرگ بودن این قلب برای دخترک هراس داشتند با دریافت آن متوجه شدند که می‌تواند انتخاب خوبی برای پیوند به زو باشد که روزهای زیادی از عمرش باقی نمانده بود.

 عمل پیوند قلب زو با موفقیت در بیمارستان انجام شد و او که طی چند هفته اخیر روز به روز بدحال‌تر می‌شد، حالا در وضعیتی با ثبات که پزشکان از آن راضی هستند قرار گرفته است.

هنوز اعلام نشده که این اهدا توسط چه خانواده‌ای صورت گرفته و مادر 32 ساله زو نیز در مورد این موضوع هیچ اظهار نظری نکرده و تنها امیدوار است که این پیوند بتواند دخترش را از مرگ حتمی که با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، نجات دهد.

 پزشکان زو امیدوارند با انجام این عمل، امید به زنده ماندن و زندگی كردن مانند دیگر كودکان را برای او که تا امروز بیشتر روزهای عمرش را روی تخت بیمارستان سپری کرده است، بیشتر شود.

 طبق آنچه که در پرونده دخترک درج شده است، بیماری زو نارسایی دریچه قلب بوده که به طور مادرزادی بسیار باریک شکل گرفته و همین موضوع سر آغاز مشکلات برای او شده است.

 پزشکان بیمارستان نیوکاسل که پیدا شدن قلبی برای پیوند به این دخترک را معجزه‌ای می‌دانند، تمام تلاش خود را می‌کنند تا زو بتواند با قلب جدیدش خو بگیرد. آنها برای پیدا شدن این قلب، نام زو را به عنوان اولین نفر در لیست متقاضیان قلب پیوندی در اروپا درج کرده و اعلام كردند كه وضعیت دخترک آن‌قدر وخیم است که هر قلبی در هر جای اروپا برای او پیدا شود، آنها با خرج خودشان قبول می‌کنند آن را با هواپیمای اختصاصی به بیمارستان برسانند تا در قلب زو جا بگیرد.

 تلاش‌ها نتیجه داده است و امروز، زو با قلب كودك دیگری به زندگی بازگشته است؛ اما چه تعداد كودك در سراسر دنیا هستند كه هرگز به اندازه زو، خوش‌شانس نیستند و هرگز نمی‌توانند قلبی برای پیوند پیدا كنند؟
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha