رییس بیمارستان شهید مدرس گفت: بیماران قلبی كه برای جراحی به این مركز درمانی مراجعه می‌كنند در نوبت عمل قلب قرار می‌گیرند و بخش قلب و پیوند كلیه ما به روز است.

سلامت نیوز : دكتر عبدالحمید باقری در مراسم افتتاحیه بخش توانبخشی قلبی - ریوی و بیماری‌های مزمن بیمارستان شهید مدرس افزود: این بخش چند ماهی است كه فعالیت خود را آغاز كرده و به تعداد زیادی از بیماران قلبی، ریوی و كلیوی خدمات متنوعی ارائه می‌دهد و حتی بیمارانی كه تحت عمل جراحی قرار نگرفته‌اند اما به عوارضی مانند نارسایی قلبی دچار هستند نیز خدمت ارائه می‌كند. البته بهتر است افراد بالای 40 سال نیز به این مركز مراجعه كنند تا پیشگیری ثانویه برای آنان انجام شود.

وی درباره مشخصات بخش توانبخشی قلبی – ریوی و بیماریهای مزمن بیمارستان شهید مدرس اظهار كرد: این بخش در حدود 300 متر زیربنا با بودجه 500 میلیون تومان راه اندازی شده و دارای 20 تخت است و به طور مداوم تمام تخت‌های آن اشغال است كه حتی از بیمارستان‌های اطراف نیز بیمارانی به این مركز ارجاع داده می‌شوند كه با تعرفه‌های دولتی پذیرش می‌شوند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی خواستار راه اندازی كت لب هیدرید شد و اظهار كرد: راه اندازی این امكانات نیازمند صرف دو سه میلیارد تومان است و ما برای تحقق این امر نیاز به كمك وزارت بهداشت داریم.

دكتر احمد رئیس السادات معاون آموزشی پژوهشی بیمارستان شهید مدرس و رییس بخش توانبخشی قلبی ریوی و بیماریهای مزمن بیمارستان شهید مدرس اظهار كرد: این بخنش اولین بخش آموزشی درمانی و توانبخشی قلبی ریوی و بیماریهای مزمن دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی است و بحث توانبخشی به عنوان حلقه مفقوده پیشگیری و درمان‌های جراحی و غیر جراحی مطرح است.وی افزود: یكی از كمبودهای دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی وجود یك بخش توانبخشی قلبی جهت ادامه درمان برخی بیماران بود كه با راه‌اندازی بخش توانبخشی قلبی – ریوی و بیماریهای مزمن این كاستی نیز برطرف شد.

رییس السادات در ادامه گفت: بیمارستان مدرس تنها بیمارستان دانشگاهی شمال غرب تهران است كه بزرگترین درمان جراحی قلب و عروق در آن انجام می‌شود و راه اندازی بخش توانبخشی قلبی – ریوی و بیماریهای مزمن در آن بیش از سایر مراكز احساس می‌شد.وی در ادامه گفت: از پنج سال قبل قرار شد كه بر اساس برنامه راهبردی طب فیزیكی و توانبخشی آموزش دستیاری این رشته با توانبخشی بیماران همراه شود و بدین ترتیب مقدمات تاسیس این بخش فراهم شد. توانستیم با نگارش یك پروپوزال منابع وزارت بهداشت را به تاسیس این بخش سوق دهیم.رئیس السادات افزود: اقبال عمومی به خدمات غیرجراحی خوب بوده است به گونه‌ای كه یك پنجم تا یك ششم بیماران مراجعه كننده به درمانگاه سرپایی بیمارستان شهید مدرس را مبتلایان به عوارض طب فیزیكی و توانبخشی تشكیل می‌دهند.

وی تاكید كرد: بیشترین بیماران مراجعه كننده به بخش توانبخشی قلبی – ریوی و بیماریهای مزمن را بیمارانی تشكیل می‌دهند كه تحت عمل جراحی قلب قرار گرفتند یا به عوارض داخلی دچار هستند و حتی به بیماران اورولوژی نیز خدمات ارائه می‌دهیم. این نشاندهنده آن است كه خدمات طب فیزیكی قابل ارائه به سایر رشته‌ها نیز است.وی تاكید كرد: بیماران پس از سكته‌های قلبی، پس از اعمال جراحی قلب مانند عمل قلب باز، تعویض دریچه و پیوند قلب به این بخش ارجاع داده می‌شوند.رئیس السادات در پایان اظهار كرد: در آینده‌ای نزدیك قرار است عمل پیوند قلب و ریه در بیمارستان شهید مدرس انجام شود و این كار می‌تواند به بهبود پیامدهای جراحی قلب كمك كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha