معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری اعلام كرد: سازمان نظام پرستاری بیش از 420 نوع خدمت را برای پرستاران تعریف و تعرفه گذاری كرده است.

محمد شریفی مقدم در گفت ‌وگو با ایسنا، افزود: در حال حاضر 65 درصد كارانه‌ها به تعداد خاصی از پزشكان تعلق می‌گیرد، این در حالیست كه تنها 15 درصد كارانه‌ها به پرستاران تعلق دارد، بنابراین با اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری، امید آن می‌رود كه كارانه‌های گروههای پزشكی منصفانه‌تر و در نتیجه درآمد پرستاران افزایش یابد.

دبیر سازمان نظام پرستاری با اعلام این كه طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری با موافقت اكثریت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، گفت: با تعرفه گذاری خدمات پرستاری، كارانه‌های این گروه از متولیان سلامت جامعه نیز عادلانه‌تر می‌شود.

شریفی مقدم اظهار كرد: با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، دولت موظف شده است تا ظرف 6 ماه آینده آیین نامه اجرایی طرح را با همكاری وزارت رفاه و امور اجتماعی ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، سازمان نظام پرستاری تدوین كند.

وی با بیان این كه طرح تعرفه‌های خدمات پرستاری از سوی سازمان نظام پرستاری و از اواخر سال 84 به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، خاطرنشان كرد: این طرح به طور قطع در ارتقای سطح سلامت جامعه و كیفیت خدمات پرستاری تاثیر بسزایی دارد.

شریفی مقدم ابراز عقیده كرد : تعرفه گذاری خدمات پرستاری موجب رقابت بین پرستاران و در نتیجه افزایش كیفیت خدمات پرستاری می‌شود.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری با بیان این كه سازمان با تعیین استانداردهای خدمات پرستاری، بیش از 420 نوع خدمت را در هر سه سطح پیشگیری، درمان و توانبخشی برای پرستاران تعیین كرده است، اعلام كرد: سازمان آماده هر نوع همكاری برای تدوین آیین نامه اجرایی این طرح است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha