كارشناس مسئول بیماریهای مركز بهداشت استان یزد تاكید كرد: به منظور پیشگیری از بروز تب کریمه کنگو، گوشت را قبل از خرد كردن و گذاشتن داخل فریزر، 24 ساعت در یخچال نگهداری كنید.

گوشت را قبل از خرد کردن 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید
سلامت نیوز :  دكتر علیرضا پورمازار ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به ورود دام قاچاق به كشور، هرساله شاهد ابتلا به تب كریمه كنگو در كشور هستیم بنابراین مردم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری باید مسائل بهداشتی را رعایت كنند.

دكتر پورمازار به مردم توصیه كرد: هموطنان در خرید گوشت دقت داشته باشند و گوشتی را خریداری كنند كه مورد تایید دامپزشكی و دارای مهر بهداشتی باشد. همچنین گوشت را قبل از خرد كردن و گذاشتن داخل فریزر، 24 ساعت در یخچال نگهداری كنند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی ادامه داد: شهروندان از خرید گوشت قاچاق خودداری كرده و گوشت را از مراكز مجاز و مورد تایید دامپزشكی تهیه كنند.كارشناس مسئول بیماریهای مركز بهداشت استان یزد گفت: دامداران و قصابان مسائل بهداشتی را رعایت كرده و از دستكش، لباس مخصوص، عینك و لوازم بهداشتی استفاده كنند. خانمهای خانه دار نیز زمان خرد كردن گوشت و جگر حتما از دستكش استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha