به گفته پزشكان، استفاده از رژیم های غذایی حاوی كلسیم فراوان به همراه مصرف مكمل ها و قرصهای كلسیم، تاثیر بیشتری در افزایش تراكم و سلامت استخوان ها در افراد دارد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی، یافته های جدید پزشكان نشان می دهد زنانی كه به طور طبیعی از كلسیم در رژیم غذایی حاوی كلسیم و قرص های كلسیم بهره می برند، دارای استخوان های سالم تری هستند و خطر بروز پوكی استخوان در آنها كمتر است.
بنابر این گزارش، تحقیقات پ‍ژوهشگران دانشگاه واشنگتن كه بر روی 183 نفر از زنان میانسال در 3 گروه انجام گرفته بود، نشان داد در گروه اول با گروه مكمل ها، 70 درصد كلسیم مورد نیاز روزانه را از قرص ها و آمپول ها تامین می كردند ، گروه دوم از رژیم غذایی روزانه و طبیعی 70 درصد كلسیم مورد نیاز خود را مرتفع می كرد و سرانجام گروه سوم با استفاده از تركیب هر دو روش، كلسیم مصرف می كردند.
همچنین به گفته پزشكان نتایج آزمایشهای انجام شده نشان می دهد که گروه اول به میزان 830 میلی گرم در روز كلسیم دریافت می كردند و این درحالی است كه كلسیم دریافتی گروه دوم به میزان 1035 میلی گرم در روز بوده است، كه مقدار تراكم استخوان گروه دوم از گروه اول بیشتر است.
بر اساس این گزارش، پزشكان در آزمایشهای خود به این نتیجه رسیده اند که در گروه سوم كه تركیبی از رژیم های غذایی طبیعی و كمی مكمل های كلسیم و قرصه های مشابه آن استفاده می كردند، با دریافت 1620 میلی گرم كلسیم در روز، بیشترین تراكم استخوان و سلامت استخوان را نسبت به افراد دیگر داشتند.
این گزارش حاكیست، رژیم های غذایی مبتنی بر لبنیات به عنوان منابع غنی كلسیم می تواند نقش مكمل ها و قرص های كلسیم را ایفا كرده و استروژن و تركیبات مورد نیاز بدن در زنان را تامین كند.
یادآور می شود، نتایج تحقیقات انجام شده پزشان دانشگاه واشنگتن در جدیدترین شماره مجله تغذیه پزشكی آمریكا به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha