دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۶
کد خبر: 50872

یك متخصص تغذیه ضمن تاكید بر اینكه مصرف آب‌میوه‌های فله‌ای و سنتی در فصل تابستان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، گفت: آب‌میوه باید بلافاصله مصرف شود زیرا نگه داشتن آن در تمام این شرایط بار میكروبی دارد و برای افراد ضعیف و به ویژه كسانی كه زمینه ابتلا به برخی بیماری‌ها را دارند مناسب نیست.

از مصرف آب‌میوه‌های فله‌ای و سنتی بپرهیزید
سلامت نیوز : خدیجه رحمانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره مصرف سبزی‌ها و میوه‌های تابستانی توضیح داد: خداوند هر میوه‌ای را متناسب با فصل آن به میزان فراوان در دسترس قرار داده است.

وی ادامه داد: معمولا میوه‌های تابستانی نسبت به میوه‌های زمستانی آب بیشتری دارند.این متخصص تغذیه ضمن تاكید بر مصرف هر چه بیشتر سبزی‌ها و میوه‌های تابستانی در روزهای گرم سال، اظهار كرد: یك میوه هر چقدر رنگ دانه‌های بیشتری داشته و پررنگ‌تر باشد، مفیدتر است.عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی درباره نحوه و میزان مصرف میوه‌های تابستانی عنوان كرد: اگر در شرایط عادی روزانه باید 5 واحد سبزی و میوه مورد مصرف قرار بگیرد، این میزان در فصل تابستان بیش از 5 واحد خواهد شد كه 6 تا 10 واحد توصیه می‌شود.وی ادامه داد: درباره سبزی‌ها، نیم لیوان سبزی پخته و یا یك لیوان سبزی خام كه معادل یك پیش‌دستی سبزی خوردن است به عنوان یك واحد از سبزی‌ها در نظر گرفته می‌شود و یا اینكه نیم‌ لیوان از آب سبزیجات به عنوان مثال آب‌ هویج به عنوان یك واحد از سبزی‌ها تلقی می‌شود.

رحمانی با اشاره به اینكه میوه‌ها به علت قندی كه دارند معیارهای مصرف متفاوتی با سبزی‌ها دارند، اظهار كرد: نیم لیوان از میوه‌های تابستانی چون توت‌فرنگی و گیلاس به عنوان یك واحد تلقی می‌شود. اما اگر میوه‌های بسیار شیرینی باشند، نظیر انگور، یك سوم از یك لیوان معادل یك واحد در نظر گرفته می‌شود. در مورد میوه‌ها نیز روند همین‌گونه است. اما آب هندوانه كه آب بسیار زیادی دارد، یك و یك چهارم لیوان معادل یك واحد تلقی می‌شود.این متخصص تغذیه با تاكید بر اینكه نباید در مصرف میوه‌های پرقند، افراط كرد، اظهار كرد: اگر بناست در تابستان روزانه هفت واحد از میوه‌ها و سبزیجات مورد استفاده قرار بگیرد، توصیه می‌كنیم سهم بیشتری به سبزی‌ها و سهم كمتری به میوه‌ها اختصاص یابد.وی همچنین اضافه كرد: مصرف واحد میوه‌ها نباید پشت سرهم صورت پذیرد، بلكه باید در فواصل میان وعده‌های غذایی مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha