مدیرکل طرح و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: 50 درصد ترافیک پایتخت ، تک سرنشین ها هستند و با ادامه چنین روندی تا سال 1390 تهران قابل زیست نخواهد بود.

طی 5 سال آینده ؛ تهران به لحاظ زیست محیطی قابل زندگی نخواهد بود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، مهندس مهدی صفری مقدم در نشست افزاش بهره وی معابر تهران افزود: منکر کارهایی که در گذشته انجام شده نیستم و این کارها نیز بخشی از راه حل ترافیک شهری هستند اما در این راه حل ها تنها رفع بحران ترافیک آن هم در درصدی کم مورد توجه است و مهم ترین مسئله شهری یعنی زیست محیط به فراموشی سپرده می شود.

وی گفت: با افزایش اتوبان و جاده جدای از ترغیب مردم به خرید بیشت ماشین ، باعث افزاش شدید آلودگی هوا در دیگر مسایل زیست محیطی می شویم اما با افزایش و ارتقای سطح ناوگان حمل و نقل عمومی جدای از حل مشکل ترافیک از آلوده تر شدن شهر پرهیز کردیم ، این واقعیتی تلخ است که در چنین شهر بزرگی سیستم حمل و نقل شهری در بدترین شرایط قرار دارد و کمترین بودجه به آن اختصاص داده می شود متاسفانه باید گفت بیشتر آنانی هم که سوار اتوبوس و مترو می شوند به دلیل توان اقتصادی پایین آنان است بی شک هر کدام از آنان نیز اگر توان اقتصادی خوبی داشتند خودرو شخصی تهیه می کردند.

صفری مقدم در ادامه با مقایسه آماری تهران و لندن گفت: در تهران 270 کیلومتر بزرگراه ، 90 کیلومتر خطوط ریلی ، (با احتساب مترو کرج) و 70 کیلومتر خط ویژه اتوبوس وجود دارد اما شهر لندن که جمعیت آن تقریبا برابر تهران است 100 کیلومتر بزرگراه ، 1224 کیلومتر خط ریلی و 253 کیلومتر خط ویژه اتوبوس دارد. آنها در بخش حمل و نقل عمومی به شدت از ما جلو هستند اما جالب آن که در اتوبان که بیشتر برای خودرهای شخصی است از ما عقب هستند ، چون نیازی به اتوبان بیشتر و نابود کردن شهر خویش ندارند اما متاسفانه ما هنوز به دنبال ساخت بیشتر اتوبان در بهترین زمین های شهرهایمان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha