سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۹
کد خبر: 50914

چای گیاهی، نوشیدنی کم کالری و آرام بخش به حساب می آید. این نوع چای علاوه بر مفید بودن، معطر است.

انواع چای گیاهی مفید
سلامت نیوز :  چای گیاهی، نوشیدنی کم کالری و آرام بخش به حساب می آید. این نوع چای علاوه بر مفید بودن، معطر است.

گزنه؛ دم کرده گزنه برای درمان بیماری هایی مانند کم خونی، فشار خون بالا، روماتیسم، آرتریت، سرفه، سرماخوردگی، عفونت مجرای ادراری، ناراحتی کلیه و مثانه مفید است.

بابونه؛ نفخ و سوءهاضمه را برطرف می کند. باعث آرامش و کاهش استرس می شود. قبل از خواب مصرف چای بابونه باعث آرامش می شود و در نتیجه فرد به طور طبیعی خواب آرامی خواهد داشت.

استوقودوس؛ آرامش بخش، خواب آور و برطرف کننده استرس است. ناراحتی هایی مانند نفخ، قولنج، عفونت روده و ناراحتی معده را برطرف می کند.در بزرگسالان و کودکان، تب را پایین می آورد. محل زخم یا بریدگی را با دم کرده آن بشویید تا بهبود یابد.

رزماری؛ عضله ها را شل می کند، به طور موثر برای هضم غذا موثر است. بیماران کبدی، برای رفع علایم بیماری شان به طور مرتب چای رزماری بنوشند. دم کرده این گل علایم سرفه و آسم را تسکین می دهد.

بامیه؛ چای گل بامیه کاهش دهنده فشار خون، کلسترول بالا و تقویت کننده سیستم ایمنی است. این گل غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و از بدن در برابر رادیکال های آزاد مخرب محافظت می کند.

رزهیپ؛ میوه گل رز و منبع عالی ویتامین C است.

بادرنجبویه؛ دم کرده آن، باعث آرامش اعصاب می شود. نپتون سرد بادرنجبویه، تسکین دهنده درد ناشی از تبخال یا زخم های تناسلی است. این گیاه که خواص زیادی دارد، تیروئید را تنظیم می کند و تقویت کننده حافظه است.

علف لیمو؛ برای هضم پس از صرف غذا نوشیده می شود.

سرخارگل؛ این گیاه فعالیت سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و در کاهش التهاب موثر است. همچنین دارای اثر آنتی اکسیدان نیز است.برگ و گل های قسمت فوقانی گیاه حاوی «پلی سکارید» ماده فعال کننده سیستم ایمنی بدن است.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha