چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5093

نتایج تحقیقات دانشمندان استرالیایی نشان می دهد که تغییرات مویرگ سازی و قطر رگ های کوچک رتین چشم می تواند اولین علامت آسیب های ناشی از چاقی مفرط باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، نتایج تحقیقات مرکز تحقیقات بینایی دانشگاه سیدنی حاکی از آن است که چشم ها می توانند خطر بیماری های قلبی عروقی ناشی از چاقی مفرط را نشان دهند.

در این پژوهش که در "ژورنال بین المللی چاقی مفرط" منتشر شده است، مشخص شد که تغییرات ساختار رگهای خونی رتین ارتباط مستقیمی با افزایش وزن دارد.

این تغییرات می تواند اولین علائم بروز بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و فشار خون باشند.

این تحقیق با بررسی حدود هزار و600 کودک شش ساله استرالیایی نشان داد که رتین چشم افراد با شاخص های افزایش وزن، دارای رگ های کوچک عریض تری هستند.

بنابراین گزارش، علت انتخاب کودکان در این بررسی این بود که در بزرگسالان اندازه قطر رگهای خونی می تواند به مشکلات مختلف مرتبط با فشار خون یا بیماری های دیگر وابسته باشد.

این نتایج، آزمایشات قبلی روی بزرگسالان را تائید می کند. مکانیزمی که در آن چاقی مفرط تغییرات ساختارهای رگی را درپی دارد، هنوز مشخص نشده است.

به اعتقاد این محققان درک این مکانیزم می تواند به عنوان یکی از علائم تشخیص به موقع بیماری های قلبی، دیابت و فشار خون بالا مورد استفاده قرار گیرد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha