سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 50939

براساس یك پژوهش تازه كه ازسوی دانشگاه مشهور «ال اس ایی» لندن انجام شده است، 6 میلیون نفر از مردم انگلیس از بیماری های روانی نظیر افسردگی و اضطراب رنج می برند.

سلامت نیوز :  بیماران روانی در نظام بهداشت و درمان انگلیس با «تبعیض های تكان دهنده ای» مواجه هستند و حدود دو سوم افرادی كه دچار افسردگی و اضطراب های روانی هستند، از هیچ نوع خدمات درمانی و حمایتی برخوردار نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ مدیران سازمان بهداشت و درمان انگلیس را به برخورد ناعادلانه و غیرمنصفانه با بیماران روانی متهم كرده و افزوده اند: این مدیران معمولاً دستورالعمل ها در مورد رسیدگی به مشكلات بیماران روانی را رعایت نمی كنند و بودجه های اختصاص یافته برای این كار را نیز در بخش های دیگر هزینه می كنند.
در بخشی از این گزارش آمده است: سلامت روانی نقش محوری در سلامت جامعه و افراد دارد و دولت باید معاونت ویژه ای را در وزارت بهداشت و درمان برای رسیدگی به مشكلات بیماران روانی اختصاص دهد.این گزارش افزوده است: نیمی از كل بیماران زیر 65 سال در كشور، بیماران روانی هستند و باید خدمات ویژه رسیدگی به این بیماران توسعه و ارتقاء یابد.گفتنی است؛ هزینه خدمات مرتبط با بهداشت و سلامت روانی سالانه بالغ بر 105میلیارد پوند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha