سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 50951

10 کشور نخست دنیا از نظر پرخوری عبارتند از: آمریکا، روسیه، مصر، مکزیک، آلمان، برزیل، بریتانیا، آرژانتین، ترکیه و ایران که بر اساس آمار منتشر شده در ایران 2 میلیون نفر دارای اضافه وزن هستند و حدود نیم میلیون نفر نیز چاق محسوب می‌شوند

سلامت نیوز :تیمی از دانشمندان وزن کل مردم جهان را تخمین زده و دریافتند که مردم آمریکای شمالی بیشترین میانگین را دارا هستند.

اگر چه تنها 6 درصد جمعیت جهان در این بخش از زمین زندگی می‌کنند اما یک سوم چاقی مردم کره زمین مربوط به این منطقه است به نوشته بی بی سی محققان مدرسه بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن در گزارش خود وزن تقریبی مردم جهان را 287 میلیون تن تخمین زده‌اند که 15 میلیون تن آن مربوط به افراد دارای اضافه وزن و 3.5 میلیون تن آن مربوط به چاقی است.آسیا در حالیکه 61 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهد تنها 13 درصد وزن جهانی ناشی از چاقی را در اختیار دارد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ یان رابرتس از محققین در این رابطه گفت: اکثر مردم به محض مطرح شدن پایداری طبیعت متمرکز بر جمعیت می شوند. با این حال در واقع مهم این است که چه مقدار از طبیعت باقیمانده است.

آمریکا در صدر کشورهای چاق دنیا قرار دارد و به گفته رابرتس اگر سایر کشورها نیز بخواهند شبیه آمریکا شوند عواقب نابود کننده‌ای برای زمین ایجاد خواهد شد.در حالی که کشورهایی مانند اریتره، ویتنام و اتیوپی در سوی دیگر جدول قرار دارند محققان معتقدند که لاغر بودن تنها دلیل فقر محسوب نمی‌شود و کشوری مانند ژاپن می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.رابرتس گفت: میانگین BMI بدن آمریکایی‌ها در سال 2005 برابر 28.7 بوده است اما در ژاپن این میزان 22 بوده است. ژاپن الگوی خوبی برای سایر کشورهاست که می‌تواند در عین فقیر نبودن لاغر هم بود.

وجود کشورهایی در 10 کشور اول جدول چاق‌ها نیز تعجب برانگیز است. کشورهایی مانند کویت، کرواسی، قطر و مصر در این فهرست قرار دارد و رابرتس می گوید تعداد بالای کشورهای عرب در این رنکینگ به دلیل استفاده از اتومبیل است.

10 کشور نخست دنیا از نظر پرخوری عبارتند از: آمریکا، روسیه، مصر، مکزیک، آلمان، برزیل، بریتانیا، آرژانتین، ترکیه و ایران که بر اساس آمار منتشر شده در ایران 2 میلیون نفر دارای اضافه وزن هستند و حدود نیم میلیون نفر نیز چاق محسوب می‌شوند.این محققان اعلام کردند که عواقب افزایش میزان چاقی در دنیا بر منابع زمین همانند اضافه شدن یک میلیارد نفر به جمعیت کره زمین است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha