سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 50957

كارشناس مسوول مادر و كودك مركز بهداشت استان یزد معتقد است: والدین برای حفاظت از فرزندان خود از حوادث احتمالی، نحوه برخورد با غریبه‌ها را به آنها آموزش دهند.

سلامت نیوز : "گیتی قوچانی" در گفت‌وگو با (ایسنا)، منطقه یزد، بر رعایت نكات مهم به منظور مراقبت از فرزندان و جلوگیری از حوادث احتمالی توسط والدین تاكید كرد.

وی با اشاره به نكاتی برای پیشگیری از مسمومیت‌ها در كودكان، دور از دسترس قرار دادن مواد سمی و مسموم كننده مانند مواد شوینده و نفت و همچنین انواع داروها را از این موارد ذكر كرد.قوچانی گفت: والدین باید نسبت به اشیاء خطرناك و آلوده و در معرض دید و دسترس كودك هوشیار باشند چرا كه كودك به ویژه شیرخواران از 6 ماهگی اشیاء را به سمت دهان می‌برند.وی تصریح كرد: برای پیشگیری از خطرات به ویژه خطر صدمات بدنی به كودك كه بعضا هم می‌تواند جبران ناپذیر باشد والدین باید ابزار و اشیاء خطرناك همچون چرخ گوشت، چاقو، قیچی و خلال دندان را از دسترس كودكان دور نگه دارند.قوچانی اضافه كرد: والدین همچنین باید به كودك ارتباط با افراد غریبه را بیاموزند. هنگام رانندگی باید از صندلی عقب اتومبیل كه ایمن ترین محل برای كودك در هنگام رانندگی است استفاده شود. همچنین در مسافرت از محل حضور كودك خود در هر زمان مطلع باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha