دكترعلی اكبر ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری با اعلام اینكه دو روز گذشته پنجمین پیوند قلب و تا كنون 18 پیوند ریه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام گرفت، گفت: امروز این بیمارستان هم از نظر كیفیت عمل پیوند و هم از نظر تعداد عمل‌های انجام شده بسیار پیشرفت كرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ولایتی با بیان اینكه پیوند ریه سخت ترین نوع پیوند است، به حضور بیش از 20 پزشك در برخی از این نوع عمل‌ها، برای همكاری و نیز برای یادگیری اشاره كرد و گفت: امیدواریم مراكز پیوند ریه در كشور به زودی افزایش یابد و مركز پیوند ریه بیمارستان مسیح دانشوری منحصر به فرد باقی نماند.

ولایتی گفت:‌ با توجه به شكل گیری مركز فراهم آوری اعضا در این بیمارستان، در حال حاضر بسیاری از اعضای افراد مرگ مغزی از جمله كبد، كلیه، قرنیه، برای پیوند به سایر مراكز دیگر مانند بیمارستان نمازی شیراز و بیمارستان امام اخمینی ارسال می‌شود.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری همچنین با اشاره به اینكه پزشك در فرهنگ ایرانی و اسلامی حافظ سلامت مردم قلمداد می‌شود نه درمان گر، یادآور شد: در فرهنگ اسلامی سلامت از درمان بسیار مهم تر است.

به گزارش ایسنا، همچنین در این مراسم دبیر چهارمین همایش جشن نفس با اعلام این كه سال گذشته اهدای عضو از 20 مورد در سال به 35 مورد رسید، گفت: سال گذشته اولین پیوند دو ریه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شد.


دكتر كتایون نجفی زاده، هدف از برپایی این همایش را آشنا كردن مردم با مفهوم مرگ مغزی، بیان دستاوردهای مشاركت مردم در اهدای عضو و انجام عمل پیوند، روحیه بخشی به نیازمندان به عضو، نشان دادن بیمارانی كه نیازمند عضو هستند و بیان مسایل و مشكلات خانواده‌هایی كه نیازمند اهدا عضو هستند بیان كرد.

وی با اعلام این كه سال گذشته 6 مورد پیوند ریه و 5 مورد پیوند قلب در بیمارستان مسیح دانشوری انجام گرفته، گفت: اما هنوز 134 بیمار در فهرست انتظار دریافت ریه قرار دارند.

این رییس مركز فراهم آوری پیوند بیمارستان مسیح دانشوری برپایی كارگاه‌های آموزشی برای كارمندان بیمارستان را جهت آشنایی با پدیده مرگ مغزی از اقدامات مهم صورت گرفته در سال گذشته در این زمینه دانست و یادآور شد: از آنجایی كه دریافت عضو از فرد دچار مرگ مغزی باید در مدت زمان بسیار كوتاه انجام شود گزارش سریع بروز مرگ مغزی در بیمار از سوی پزشكان، پرستاران و كارمندان بیمارستان به پزشكان مرتبط، بسیار دارای اهمیت است.

نجفی زاده همچنین انتشار كتاب اهدا را از دیگر اقدامات انجام گرفته در سال گذشته خواند و اظهار داشت: در حال حاضر سایت ایران اهدا 60 هزار عضو دارد. همچنین 90 سفیر نیز در شهرهای مختلف در اشاعه فرهنگ اهدای عضو فعالیت می‌كنند.

گفتنی است، سایت ایران اهدا به نشانی WWW.IRANEHDA.IR آماده ثبت نام افرادی است كه در صورت بروز مرگ مغزی مایل به اهدای عضو هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha