سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 50962

نتایج یك بررسی جدید تایید می‌كند سالمندانی كه به دیابت مبتلا هستند و میزان قند خون خود را به درستی كنترل نمی‌كنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات ذهنی و روانی قرار دارند.

سلامت نیوز : در این آزمایشات معلوم شده است كه بیماری دیابت می‌تواند در تضعیف حافظه و كاهش مهارت‌های تفكری نقش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. برای انجام این آزمایشات متخصصان روی بیش از 3000 داوطلب كه سابقه ابتلا به زوال عقل را نداشتند مطالعه كردند. این افراد كه متوسط سنی آنها 74 سال بوده است بیش از 10 سال تحت آزمایش قرار داشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در آغاز مطالعات 23 درصد از این افراد به دیابت مبتلا بودند. هم چنین از بیش از 2300 شركت كننده كه دیابت نداشتند، 159 نفر در طول این دوره آزمایشی 10 ساله به دیابت مبتلا شدند. بررسی‌ها نشان داد افرادی كه در ابتدای مطالعه به دیابت مبتلا بودند در تست‌های اولیه مربوط به مهارت‌های فكری، بازده پایین‌تری در مقایسه با افراد غیردیابتی داشتند.متخصصان دانشگاه كالیفرنیا در سان فرانسیسكو هم چنین دریافتند در طول مطالعه شركت كنندگانی كه به دیابت مبتلا بودند به طور كلی در مقایسه با افراد غیردیابتی بیشتر با كاهش توان و عملكرد ذهنی مواجه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha