عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، موفقیت ایران در توریسم درمانی را منوط به تبلیغات مناسب و تجهیز مراکز درمانی کشور دانست.

دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگو با مهر، به حضور بیمارانی از کشورهای همسایه ایران در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعدادی از مردم عراق از خدمات پزشکی و درمانی کشورمان استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور این تعداد بیمار عراقی در ایران، هیچ ارتباطی با اعزام آنان از کانال دولتی ندارد، تصریح کرد: این قبیل افراد با هزینه شخصی وارد کشور شده و در مراکز درمانی خصوصی بستری هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: همچنین از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز، افرادی هستند که با توجه به نزدیکی و ارزان بودن خدمات پزشکی در ایران، کشور ما را برای درمان خود انتخاب می کنند.

به گفته شهریاری، ارائه خدمات ارزانتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی در ایران و همچنین کیفیت خدمات پزشکی و درمانی در کشور ما، باعث استقبال و علاقمندی کشورهای همسایه برای استفاده از این خدمات گردیده است.

وی در عین حال، کار حساب شده و معرفی مراکز درمانی مطلوب را، از نکات مورد توجه در بحث توریسم درمانی عنوان کرد و افزود: باید ساختمانهای مراکز درمانی که برای پذیرش بیماران خارجی در نظر می گیریم، به گونه ای باشد که موجب دلسردی آنان از حضور در ایران نشود.

شهریاری، از مدیریت کارآمد به عنوان دیگر عوامل توسعه و گسترش توریسم درمانی در کشور نام برد و گفت: نباید از نقش سفارتخانه های ایران در سایر کشورها غافل شد، زیرا تبلیغات از طریق سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور، از اهمیت بالایی در جهت توسعه توریسم درمانی برخوردار است.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha