عضو گروه آموزشی شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از 95 درصد کودکان تحت عمل کاشت حلزون بهبودی کامل پیدا می کنند.

سلامت نیوز :دکتر علیرضا پورجاوید در گفت‌وگو با ایسنا گفـت: در بیشتر کودکانی که کم شنوایی عمیق دارند سمعک جوابگو نبوده و باید کاشت حلزون انجام گیرد. در کشورمان از سال 75 عمل کاشت حلزون انجام می گیرد و نزدیک به شش مرکز در این زمینه فعال هستند.

وی افزود: بعد از جراحی کاشت حلزون، عصب شنوایی باید به مرور خود را با این شرایط تطبیق دهد و هر چه محرک بیشتر به عصب برسد عصب سازگارتر خواهد شد و انتقال پیام بهتر انجام می گیرد. در نهایت بیش از 95 درصد کودکان تحت عمل کاشت حلزون بهبودی کامل پیدا می کنند.پور جاوید تصریح کرد: کاشتینه حلزونی پروتزی است که به قسمتی از شنوایی به نام حلزون وارد می شود و به همین دلیل به آن کاشت حلزون می گویند. کاشتینه حلزونی یک ردیف الکترودی است که صدای مکانیکی را به سیگنال الکتریکی تبدیل کرده و به عصب شنوایی منتقل می کند و عصب شنوایی به مرور زمان خود را تطبیق می دهد.این دکترای شنوایی شناسی در پایان یادآور شد: بعد از کاشت حلزون دوره های یک تا دوساله تربیت شنوایی نیاز است که تاثیر مهمی در تشخیص صداها دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha