تعداد کودکانی که به دلیل فشار خون بالا در بیمارستانهای آمریکا بستری شده‌اند در یک دهه گذشته تقریباً ۲ برابر شده است.

سلامت نیوز : محققان دانشگاه میشیگان اعلام کردند نه تنها تعداد کودکان مبتلا به فشار خون افزایش یافته است بلکه هزینه درمان این کودکان و مدت زمان بستری شدن آنها در بیمارستان نیز بالا رفته است.

شریل ترن از محققان این مرکز گفت: این افزایش می تواند تا حدی ناشی از افزایش میزان چاقی کودکان باشد. کودک دارای فشار خون بالا با خطر بیشتر بالا بودن فشار خون در بزرگسالی و پیچیدگی‌های بلند مدت آن روبه‌روست. دادن آگاهی به خانواده‌ها و آموزش آنها، رژیم غذایی مناسب و ورزش درمان های مناسب این روند و نخستین گام برای پیشگیری از بیماری‌های جدی در آینده هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این یافته‌ها بر اساس داده‌های جمع آوری شده بین سالهای 1997 تا 2000 و سالهای 2003 تا 2006 منتشر شده است که نشان داده تعداد این گونه کودکان از ۱۲ هزار و ۶۰۰نفر در سال 1997 به حدود ۲۴هزار و ۶۰۰ کودک در سال 2006 رسیده است.در طول این مدت هم هزینه درمان این کودکان با 50 درصد افزایش به حدود 3.1 میلیارد دلار افزایش یافته است.اکثر کودکان بستری شده بیشتر از 9 سال سن داشته، پسر بوده و از نژاد آفریقایی – آمریکایی بوده‌اند.حدود 1 تا 3 درصد کودکان آمریکایی دارای فشار خون هستند که اکثریت آنها ناشی از چاقی است.حدود 32 درصد کودکان آمریکایی بین 2 تا 19 سال دارای اضافه وزن و 17 درصد کودکان دارای چاقی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha