چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 51003

«زگیل‌های پلانتار» كه به ویژه در پاها ایجاد می‌شوند معمولا عامل ویروس دارند و می‌توانند كاملا دردناك باشند.

چند توصیه بهداشتی برای پیشگیری از زگیل
سلامت نیوز : متخصصان پوست می‌گویند به نظر می‌رسد كه احتمال بروز این زگیل‌ها در كودكان و نوجوانان شایع‌تر از بزرگسالان است. هر چند زگیل‌های پلانتار، مشابه زگیل‌های شایع هستند اما به دلیل اینكه دائما تحت فشار ناشی از وزن بدن هستند در داخل پوست رشد می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گروهی از زگیل‌های پلانتار كه به هم متصل می‌شوند زگیل‌های موزائیكی نام دارند. ویروسی كه منجر به بروز زگیل‌های پلانتار می‌شوند معمولا در اثر پابرهنه راه رفتن بر روی سطوح آلوده مثلا در رختكن‌ها و استخرهای شنا به پوست بدن راه پیدا می‌كند.كارشناسان انجمن پزشكی بهداشت پا در آمریكا چند توصیه بهداشتی ضروری برای پیشگیری از بروز زگیل به ویژه زگیل‌های پلانتار ارائه كرده‌اند كه به قرار زیر است:

- به جز مواقعی كه روی شن‌های ساحل قدم می‌زنید هرگز و در هیچ مكان دیگری پابرهنه راه نروید.

- هر روز یك جفت جوراب تمیز بپوشید و در صورت امكان حداقل با تهیه دو جفت كفش هر روز كفش‌های خود را تعویض كنید و از پوشیدن یك جفت كفش برای چند روز متوالی خودداری كنید.

- مطمئن شوید كه پاهایتان همیشه خشك و تمیز باشند.

- بهداشت و تمیزی پاهای كودكان خود را دائم كنترل كنید.

- هرگز با دست‌ زگیل‌های روی بدن اشخاص دیگر و یا زگیل‌های روی پوست بدن خودتان را لمس نكنید چون ممكن است ویروس به سایر نقاط بدنتان منتقل شود.

- اگر متوجه رشد غیرمعمول بافت پوست در قسمتی از بدن خود شدید، در اسرع وقت برای تشخیص و كنترل به موقع مشكل احتمالی پوستی، مشاوره پزشكی بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha