چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 51005

یك مدرس مهارتهای زندگی در یزد، گفت: عدم آموزش استفاده از وسایل ارتباطی، آسیبهای بسیاری را ایجاد می‌كند.

سلامت نیوز : دكتر"علی محمد صادقی‌پور" در گفت‌وگو با (ایسنا) ، گفت: اعتیاد به هر چیزی به دنبال خود آسیب‌هایی را دارد ونه تنها اعتیاد به كامپیوتر، موبایل و ماهواره بلكه اعتیاد به هر چیز دیگری مانند فوتبال و یا جدول حل كردن نیز می‌تواند آسیبهایی به دنبال داشته باشد.

وی گفت: موبایل، اینترنت و ماهواره از وسایل ارتباطی چند رسانه‌ای هستند و امكانات بسیاری را در خود دارند این در حالی است كه هیچ كدام از امكانات موجود در جامعه این جایگاه را ندارند.این مدرس مهارت‌های زندگی در خصوص آسیب رسانی وسایل ارتباطی مانند ماهواره، گفت: ما با رسانه‌هایی روبرو هستیم كه قابلیت‌های متفاوتی دارند و وقتی كه افراد آموزش ندیده باشند دردسرهای دیگری پیش می‌آید. طی چند سال گذشته با تعداد زیادی از خانواده‌ها روبرو هستیم كه ماهواره باعث بر هم خوردن ساختار خانواده آنها شده است و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگری را شاهد بودیم كه ممكن است دلیلش اینها نباشند ولی این تكنولوژی‌ها وسیله ایجاد آنها هستند.

صادقی پور تصریح كرد: شاید تكنولوژی دلیل اساسی روابط ناسالم در جامعه نباشد ولی یكسری از وسایل مورد استفاده برای برقراری این گونه روابط هستند.وی افزود: نحوه استفاده صحیح از این وسایل باید به افراد آموزش داده شود چراكه اكثر افراد جامعه، آموزشی در مورد این وسایل و مشكلاتی كه ممكن است به دنبال آنها ایجاد شود، ندیده‌اند.او با بیان اینكه باید مقوله مدرنیته در آموزشها مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: متاسفانه ما در آموزشهایمان به عناصر جذاب توجه نكرده‌ایم چراكه برنامه‌های آموزشی در مدارس، دانشگاهها و صدا و سیما با وجود دارا بودن محتوای خوب، نتوانسته مخاطب را جذب كند.

وی اضافه كرد: این در حالی است كه با نگاه به شبكه‌های ماهواره‌ای در می‌یابیم دلیل اینكه این شبكه‌ها مورد عنایت تعداد زیادی از افراد جامعه قرار گرفته این است كه آنها از مولفه‌های هنری و جذابیت به طور كامل استفاده كرده‌اند.صادقی پور خاطرنشان كرد: ما باید از عنصر جذابیت در برنامه‌هایمان استفاده كنیم زیرا افرادی هستند كه دقیقا در جایی كه ما ایراد داریم و به آن توجهی نكردیم، آن را نقطه قوت خودشان می‌كنند. مخصوصا از محدودیتها و خطوط قرمزی كه ما در جامعه داریم استفاده كرده و روی آن مانور می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha