چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5101

پاسخ های مقابله ای و مشكلات روانی، هیجانی باعث بروز آشفتگی های روانی می شود و پردازش هیجانی می تواند به كاهش این عوارض كمك كند.

دكتر بهرامی، روانشناس بالینی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: پردازش هیجانی فرایندی است كه به وسیله آن آشفتگی های هیجانی رو به زوال می روند تا رفتار و تجربه های دیگر در افراد بدون مانع پیش رود و افزایش یابد.
وی گفت: اصطلاح پردازش هیجانی برای كاهش ترس و اضطراب در طی درمان موفق به ویژه در مداخله های درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین درك پردازش روانی و هیجانی، پردازش هیجانی طبیعی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی تصریح كرد: پردازش هیجانی به طور طبیعی باعث فعالیت شناختی شده همچنین پاسخ های مقابله ای غیر مفید كه به طور طبیعی با شكست پردازش هیجانی ارتباط دارند، مانند اجتناب شناختی برخی از راهبردهای مقابله ای (نگرانی_نشخوار روانی و فكری) در ایجاد عوارض عاطفی و روانی تاثیر گذار هستند.
وی ادامه داد: راهبردهای اجتنابی، بنابر آموزش پردازش هیجانی می تواند در افزایش مهارت های عاطفی برای كاهش آشفتگی و مشكلات هیجانی و روانی موثر باشد. همچنین آموزش این امر به افزایش مهارت های عاطفی،بین فردی، درون فردی و خود كنترلی منتهی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha