به گفته محمد حسن قدیانی به‌کار بستن اصول اخلاق پزشکی می‌تواند نتایج بهتری در فرآیندهای تشخیصی، درمانی، آموزشی و پژوهشی داشته باشد.

سلامت نیوز : محمدحسن قدیانی بااشاره به برگزاری ششمین سمینار ملی اخلاق پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی کشور گفت: این سمینار که اول و دوم تیرماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، ویژه پزشکان عمومی، متخصص، دندانپزشکان، داروسازان، ماماها و کلیه گروه‌های پزشکی بوده و حداکثر دارای 22 امتیاز بازآموزی است.

وی با بیان این‌که اخلاق پزشکی زیر مجموعه‌ای از اخلاق و فضایل انسانی است، افزود: پیامبر اکرم (ص) هدف از بعثت خود را تتمیم و تکمیل مکارم اخلاقی اعلام کردند و ما به عنوان پیروان دین اسلام همواره باید اعتلای اخلاق را مورد توجه قرار دهیم به همین دلیل سازمان نظام پزشکی گسترش و ترویج اخلاق در بین اعضای جامعه پزشکی را مورد توجه قرار داده است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: پیش از این، اصول سلامتی از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) به 3 بخش سلامت جسمی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی تقسیم می‌شد اما در سال‌های اخیر این سازمان سلامت اخلاقی و معنوی را نیز به این اصول افزوده است که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت توجه به اخلاق در جوامع رو به‌ پیشرفت امروزی به خصوص در غرب است چنان که می‌توان گفت بسیاری از مشکلات امروزه بشریت ناشی از کمرنگ شدن اصول اخلاقی است.

وی خاطرنشان کرد: در علم پزشکی نیز که در اسلام همپایه علم دین قرار داده شده، محور اصلی ارتباط پزشک و بیمار باید اصول اخلاقی و معنوی باشد. هر چه اصول اخلاق پزشکی پررنگ‌تر شود قطعاً نتایج بهتری از فرآیندهای تشخیصی و درمانی حاصل می‌شود.دبیر علمی سمینار اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی با اشاره به طرح موضوعاتی از اخلاق پزشکی سنتی و نوین در این سمینار، اظهار کرد: مسایلی همچون کلیات اخلاق پزشکی، ارتباط بین پزشک و بیمار، رازداری، سقط جنین درمانی، پیوند اعضا، خطاهای پزشكی و ... در این سمینار مورد بحث و بررسی اساتید و کارشناسان اخلاق پزشکی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha