چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 51016

ماده‌ای به نام گلوكزین در پیاز وجود دارد كه خواصی شبیه انسولین دارد و می‌تواند در افراد دیابتی كمك بسیار خوبی در كاهش گلوكز خون یا قندخون کند.

دیابتی‌ها پیاز بخورند
سلامت نیوز :  یوسف نقیایی كارشناس تغذیه ضمن بیان این مطلب گفت: پیاز جزء سبزی‌هایی است كه در قرآن نیز به آن اشاره شده است و میزان انرژی پایینی در حدود 38 كیلو كالری در 100 گرم دارد. 

نقیایی افزود: پیاز حاوی گوگرد است كه به كاهش عفونت‌ها كمک شایانی می‌كند. همچنین حاوی ویتامین c، كلسیم و فسفر به مقادیر متوسط است كه می‌تواند در رشد استخوان‌ها و سلامت آن‌ها نقش خوبی داشته باشد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ وی تصریح كرد: ماده‌ای به نام گلوكزین در پیاز وجود دارد كه خواصی شبیه انسولین دارد و می‌‍تواند در افراد دیابتی كمك بسیار خوبی در كاهش گلوكز خون یا قندخون داشته باشد. همچنین كاهش دهنده كلسترول و چربی‌های خون است. این كارشناس تغذیه گفت: پیاز حاوی آنتی اكسیدان‌های بسیار موثر و مفید بوده كه مهمترین آن‌ها مواد فنولی و پلی فنولی است كه خاصیت ضد میكروبی، ضد ویروسی و ضد قارچ دارند و كمك بسیار موثری بر سیستم ایمنی بدن در از بین بردن مواد عفونت زا می‌کند. وی خاطرنشان كرد: این سبزی، همچنین حاوی مقدار كمی آنتی اكسیدان از نوع فلاونوئید مانند آنچه در چای سبز و سویا وجود دارد، می باشد كه می تواند از این طریق خواص ضد سرطانی خود را اعمال کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha