شهریاری با بیان اینکه اعتبارنامه توکلی در کمیسیون تحقیق در حال بررسی است تصریح کرد: احمد توکلی پیگیر کارهای استیضاح وزیر کار است و احتمالا بعد از تصویب اعتبارنامه او، استیضاح شیخ‌الاسلامی به جریان می‌افتد.

سلامت نیوز: شهریاری با بیان اینکه اعتبارنامه توکلی در کمیسیون تحقیق در حال بررسی است تصریح کرد: احمد توکلی پیگیر کارهای استیضاح وزیر کار است و احتمالا بعد از تصویب اعتبارنامه او، استیضاح شیخ‌الاسلامی به جریان می‌افتد.

 استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که پیشتر در مجلس هشتم به دلیل انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی مطرح شده بود پس از تصویب اعتبارنامه برخی نمایندگان که هم‌اکنون در کمیسیون تحقیق مجلس نهم مطرح است، مجددا کلید خواهد خورد.

حسینعلی شهریاری یکی از امضاکنندگان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون با اعلام این مطلب، از احتمال پیگیری استیضاح شیخ‌الاسلامی بعد از تصویب اعتبارنامه‌ همه نمایندگان خبر داد و گفت: بنده در حال حاضر پیگیر این استیضاح نیستم. مجلس نهم به تازگی شکل گرفته و کمیسیون‌ها کار خود را از هفته آینده آغاز می‌کنند لذا باید کمی صبر کرد تا سپس طرح استیضاح را دوباره به جریان انداخت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اعتبارنامه توکلی در کمیسیون تحقیق در حال بررسی است تصریح کرد: احمد توکلی پیگیر کارهای استیضاح وزیر کار است و احتمالا بعد از تصویب اعتبارنامه او، استیضاح شیخ‌الاسلامی به جریان می‌افتد.
بر اساس این گزارش، استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در 27 اسفند ماه سال گذشته، هنگامی که سعید مرتضوی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد، کلید خورد.
انتصاب مرتضوی در حالی صورت گرفت که وی به عنوان یکی از متهمان پرونده کهریزک، تفهیم اتهام هم شده بود در نتیجه همان طیف از نمایندگانی که استیضاح علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه را به دلیل انتصاب محمد شریف ملک‌زاده (دبیر سابق شورای عالی ایرانیان خارج از کشور) در معاونت اداری مالی وزارت خارجه  مطرح کرده‌ بودند، همان موضع را در برابر شیخ الاسلامی و انتصاب مرتضوی پیش گرفتند. آن زمان نمایندگان تنها با تهدید استیضاح صالحی توانستند، ملک‌زاده را وادار به استعفا کنند، اما این بار این تهدید جوابگو نبود و همچنان از گوشه و کنار مجلس صحبت از احتمال استیضاح شیخ الاسلامی به گوش می‌رسد.

در نهایت پس از رایزنی هیئت رییسه مجلس هشتم شورای اسلامی،‌ طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با امضاء 19 نماینده مردم در 15 فروردین سال جاری اعلام وصول شد. این استیضاح در هشت بند به امضای علی زاکانی، احمد توکلی، حسین نجابت، الیاس نادران، پرویز سروری، غلامرضا مصباحی مقدم، زهره الهیان، علی مطهری،  سید رضا اکرمی، حسینعلی شهریاری، محمد امین رحیمی، محمد دهقان، سلیمان جعفرزاده، مسعود پزشکیان، شکور اکبرنژاد،  مسعودی ریحان، حسن نوروزی، موسی الرضا ثروتی و سیدحسین دهدشتی رسید.
در جریان استیضاح، به درخواست دادستان سابق تهران، قرار شد احمد توکلی میان او و استیضاح‌کنندگان حکم شود. با وجود اینکه مرتضوی عنوان کرده بود «نتیجه حکمیت توکلی هرچه باشد می‌پذیرد»، اما وقتی که نظر این نماینده تهران باب میل او نشد، پای حکم دیگری هم که کسی جز غلامعلی حداد عادل نبود به میان آورد، که پس از دو ساعت و نیم جلسه، دادستان سابق تهران متن استعفای خود را نوشت و قول شرف داد که به سازمان تامین اجتماعی بازنگردد‌. همین امر باعث شد تا استیضاح کنندگان در صحن علنی، از طرح استیضاح شیخ‌السلامی منصرف و امضای خود را پس بگیرند. اما از آنجا که احمدی‌نژاد با استعفای او موافقت نکرد نمایندگان دوباره پیگیر استیضاح شیخ‌الاسلامی هستند.
در نهایت نمایندگان برای برکناری مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی، دست به دامن دیوان عدالت اداری شدند، علی مطهری در این باره گفته بود که انتصاب وی با ماده ۴۰ قانون دیوان عدالت اداری منافات دارد زیرا در این قانون تصریح شده است که شخص قاضی پس از تعلیق از کار، حق پذیرفتن سمت دولتی را ندارد.

به گفته این نماینده تهران، نمایندگان شاکی این پرونده منتظر رأی دیوان عدالت اداری هستند و چنانچه این دیوان به تخلف قانونی رأی دهد، این مشکل حل خواهد شد. این کار موجب می‌شود مرتضوی بدون استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برکنار شود.
همچنین جمعی از استیضاح کنندگان در بیانیه‌ای خطاب به مردم اعلام کردند با توجه به پیگیری حکم غیر قانونی مرتضوی در دیوان عدالت اداری منتظر رسیدگی به این حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسیدن این پرونده استیضاح را در مجلس نهم به جریان خواهند انداخت.
در حال حاضر از 19 نماینده استیضاح کننده، هشت نفر، پرویز سروری، زهره الهیان، سید رضا اکرمی، محمد امین رحیمی، سلیمان جعفرزاده، شکور اکبرنژاد، مسعودی ریحان و حسن نوروزی در مجلس نهم حضور ندارند و باقی نمایندگان منتظر تصویب اعتبارنامه احمد توکلی هستند تا استیضاح شیخ‌الاسلامی را به جریان بیاندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha