تحقیقات جدید نشان داد که نوع نگرش سالمندان نسبت به سن خود بر نتایج آزمون زوال عقل تاثیر می گذارد.

سلامت نیوز : این تحقیقات حاکی است: سالمندانی که خود را پیر می دانند؛ در مقایسه با سالمندانی که خود را همچنان جوان احساس می کنند؛ 5 برابر بیشتر به زوال عقل دچار می شوند.

محققان در این تحقیقات 68 سالمند 60 تا 70 سال را به دو گروه تقسیم کردند و به گروه اول گفته شد که افراد شرکت کننده در این گروه 40 تا 70 ساله و گروه مسن هستند. به گروه دوم گفته شد که افراد شرکت کننده در این گروه 60 تا 90 ساله و گروه کم سن و سال هستند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سپس به هر یک از افراد شرکت کننده در تحقیقات یک مقاله از بین دو مقاله که یکی در مورد تاثیر افزایش سن بر حافظه و دیگری در مورد تاثیر سن و سال بر توانایی کلی تفکر بود، داده شد.سپس این افراد را تحت آزمایش استاندارد بررسی زوال عقل قرار دادند. 

70 درصد افرادی که ترغیب شده بودند تا خود را پیر بدانند و مقاله ای را خوانده بودند که رابطه ی افزایش سن با زوال کلی توانایی تفکر را مطرح می کرد، تصور کردند که دچار زوال عقل هستند در حالی که این رقم در مورد افراد گروه دیگر 14 درصد بود.دکتر کاترین هاسلام عضو دانشگاه اکستر گفت: تحقیقات ما نشان می دهد که تاثیر درک فرد از سن خود برعملکرد وی شگفت انگیز است و پنداشت فرد از اینکه دیگر پیر شده است به طور شگرفی خطر ابتلای وی به زوال عقل را افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha