دکتر یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این ارتباط گفت: آلودگی هوا مسأله مهمی است که مشکلات بسیاری را به خصوص برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه مانند کودکان، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان به وجود می‌آورد و چنان‌چه اقدامات مدیریت شهری به منظور کاهش آلودگی هوا صورت نگرفته بود، امروز تهران با وضعیت به مراتب بدتر و خطرناک‌تری رو به رو بود.

اگر اقدامات مدیریت شهری نبود، امروز تهران با وضعیت خطرناکی رو به رو بود

سلامت نیوز :  دیوان عالی کشور با ارسال نامه‌ای از اقدامات شهرداری تهران در جهت کاهش آلودگی هوای شهر تهران تقدیر و تشکر کرد. در این نامه که در پاسخ به گزارشی که از اقدامات مدیریت شهری در زمینه کاهش آلودگی هوا که چندی پیش به دیوان عالی کشور ارائه شده بود ارسال گردید، برای شهردار تهران و مسئولان و کارکنان شهرداری تهران در خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم آرزوی موفقیت شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این ارتباط گفت: آلودگی هوا مسأله مهمی است که مشکلات بسیاری را به خصوص برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه مانند کودکان، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان به وجود می‌آورد و چنان‌چه اقدامات مدیریت شهری به منظور کاهش آلودگی هوا صورت نگرفته بود، امروز تهران با وضعیت به مراتب بدتر و خطرناک‌تری رو به رو بود.

وی توسعه حمل و نقل عمومی را مهم‌ترین اقدام مدیریت شهری در این زمینه اعلام کرد و افزود: توسعه خطوط مترو از 2 خط به 4 خط و توسعه ایستگاه‌های مترو از 41 ایستگاه در سال 84 به 76 ایستگاه در سال 90 و نیز احداث سامانه اتوبوس‌های تندرو (BRT) و توسعه 6 خط این سامانه به طول 105 کیلومتر طی سال‌های 88 تا90، از جمله این اقدامات است.

وی کاهش متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی با استفاده از اتوبوس‌های جدید هم‌زمان با کاهش متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی از 6 سال به 4 سال طی سال‌های 84 تا 90 را از دیگر اقدامات به عمل آمده جهت کاهش آلودگی هوا بر شمرد و اظهار کرد: در اجرای سیاست‌های مدیریت شهری در خصوص حمل و نقل انسان محور، توسعه مُدهای حمل و نقل غیر موتوری شامل پیاده‌راه‌ها از طریق بهسازی پیاده‌روها در خیابان‌های اصلی و توسعه دوچرخه‌سواری از طریق ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه به طول 112 کیلومتر، از اقدامات دیگری است که به این منظور به عمل آمده است.

رشیدی مدیریت خدمات غیر حضوری شامل پرداخت قبوض و راه‌اندازی و توسعه دفاتر خدمات الکترونیک شهر و نیز برقراری سیستم اتوماسیون اداری و حذف کاغذ و برقراری امکان مکاتبات به صورت غیر حضوری از طریق سایت اینترنتی شهرداری تهران به منظور تسهیل و تسریع در خدمات‌رسانی به شهروندان را از جمله اقداماتی بر شمرد که موجب کاهش سفرهای درون شهری می‌شود و تصریح کرد: البته در تهیه و تدوین برنامه جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با محوریت توسعه کیفی و کمی حمل و نقل عمومی، موضوع حرکت به سمت تبدیل شهر تهران به شهری هوشمند مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که مراکز معاینه فنی خودرو از 8 مرکز به 15 مرکز و نمایشگر‌های اطلاع‌رسانی آلودگی هوا و صدا نیز از 20 نمایشگر به 46 نمایشگر افزایش پیدا کرده، اضافه کرد: این اقدامات در آگاهی‌بخشی و حساس‌سازی شهروندان نسبت به وضعیت آلودگی‌های زیست محیطی موثر بوده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان استفاده از سایر امکانات اطلاع‌رسانی از جمله سامانه پیام کوتاه، سایت اینترنتی شهرداری تهران و نمایشگرهای اطلاع‌رسانی در سطح شهر به منظور اعلام وضعیت آلودگی هوا را از جمله اقدامات به عمل آمده در جهت آگاهسازی شهروندان عنوان و خاطرنشان کرد: فضای سبز شهری و کمربند سبز شهر تهران از 1550 هکتار در سال 84 با 15/5 درصد افزایش به 1790 هکتار در سال 90 افزایش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha