رییس سازمان نظام پزشكی با بیان اینكه تاخیر در اعلام تعرفه‌ها باعث بروز آشفتگی در نظام سلامت خواهد شد، عنوان كرد: امید است هیات وزیران هر چه زودتر تكلیف تعرفه‌ها را مشخص كند.

دولت هرچه زودتر تكلیف تعرفه‌ها را مشخص كند
سلامت نیوز : دكتر سید شهاب‌الدین‌ صدر در حاشیه برگزاری «ششمین سراسری اخلاق پزشكی»، افزود: بنا بود شورای عالی بیمه سلامت برای تعیین تكلیف وضعیت تعرفه‌ها تشكیل شود با این حال تاخیر زیادی به وجود آمده و سه ماه از ابتدای سال گذشته و هنوز تعرفه‌ها تصویب نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی با بیان اینكه با وجود تورم، پزشك گرفتار رشد برخی هزینه‌های جانبی می‌شود و هزینه‌های تكمیلی ارائه خدمات تغییر می‌كنند، گفت: هر چقدر تعرفه‌های تعیین شده با واقعیت همخوانی بیشتری داشته باشد، نظم بیشتری در انجام امور پزشكی ایجاد خواهد شد.

تصویب بودجه 6 هزار میلیارد‌ تومانی نویدبخش كاهش بار هزینه‌های پرداختی از جیب مردم است

صدر درباره بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه سلامت در سال جاری نیز اظهار كرد: این بودجه در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشت، بودجه نظام سلامت در سال 89، 10 هزار میلیارد تومان و در سال 90 نزدیك به 15 هزار میلیارد تومان بود، اما اكنون با تصویب اعتبار شش هزار میلیارد تومانی از محل درآمد هدفمند شدن یارانه‌ها، این بودجه به بالاتر از 20 هزار میلیارد تومان می‌رسد.وی اضافه كرد: تخصیص این شش هزار میلیارد تومان به علاوه افزایش سالانه بودجه، كسری اعتبارات نظام سلامت در سال گذشته را جبران می‌كند، اما اینكه بتواند در رایگان شدن خدمات در بیمارستان‌ها موثر واقع شود، نیاز به بررسی كارشناسی دارد.

رییس سازمان نظام پزشكی با بیان اینكه در صورت تامین اعتبارات، بخش عمده‌ای از خدمات بیمارستان‌های دولتی رایگان می‌شود، اظهار كرد: اكنون نزدیك به 55 درصد از هزینه‌های درمان را مردم می‌پردازند، در صورتی كه این رقم در قانون برنامه پنجم توسعه باید به كمتر از 30 درصد برسد. تصویب بودجه شش هزار میلیارد‌ تومانی نویدبخش كاهش بار هزینه‌های پرداختی از جیب مردم است. امیدواریم با تخصیص این اعتبار،‌ هزینه‌های تحمیلی به مردم به حدود 40 درصد رسیده و كمی به اهداف برنامه پنجم توسعه نزدیك شویم.

تدوین مبانی اخلاق حرفه‌ای برای تمامی رشته‌های پزشكی

صدر در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا درباره ضرورت توجه به منشور حقوق بیمار در بیمارستان‌های كشور، عنوان كرد: رعایت اخلاق پزشكی تنها به مطب‌داری محدود نمی‌شود و در همه حوزه‌ها مطرح است. هم‌اكنون و در همین راستا مشغول تدوین مبانی اخلاق حرفه‌ای برای تك‌تك رشته‌های علوم پزشكی از جمله پرستاری، پزشكی هسته‌ای، رادیوتراپی و آزمایشگاه در فرهنگستان علوم پزشكی هستیم.وی اضافه كرد: البته مساله اخلاق پزشكی در سازمان نظام پزشكی نیز به صورت جدی دنبال می‌شود و لازم است رعایت اخلاق پزشكی در تمامی حوزه‌های سلامت به ویژه در بیمارستان‌ها به علت گستردگی ارائه خدمات مورد توجه قرار بگیرد.

روند تشكیل پرونده‌های پزشكی در دادسراها كاهش یافته است

رییس سازمان نظام پزشكی در ادامه با بیان اینكه روند تشكیل پرونده‌های پزشكی در دادسراها كاهش یافته است، اظهار كرد: در سال گذشته 40 درصد پرونده‌های ارجاع شده به دادسرای نظام پزشكی با سازش و رضایت بسته شده‌اند.ششمین سمینار سراسری اخلاق پزشكی كه از روز پنجشنبه در سالن همایش‌های هتل المپیك تهران آغاز به كار كرد و تا دوم تیرماه ادامه خواهد داشت و به مسائلی نظیر اخلاق پزشكی و تعهد حرفه‌ای، پیشگیری از قصور خطاهای پزشكی، اخلاق پزشكی پیوند اعضا و مرگ مغزی، ارتقای جایگاه پزشكی و نهادینه كردن آن و اخلاق پزشكی در خصوص ارتباط پزشك و بیمار می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha