در یك آزمایش جدید معلوم شد كودكانی كه به التهاب مفصلی جوانان (آرتریت جوانان) مبتلا می‌شوند در صورت بستری شدن در بیمارستان بیش از كودكانی كه دچار این عارضه نشده‌اند در معرض خطرابتلا به عفونت‌های باكتریایی هستند.

سلامت نیوز : متخصصان اطفال می‌گویند در حالی كه مصرف دوز بالایی از داروهای استروئیدی با افزایش خطر بروز عفونت در كودكان مبتلا به آرتریت مرتبط است اما سایر داروهای آرتریت نظیر متوتریكسات و بازدارنده‌های تومور نكروزیس فاكتور آلفا در افزایش خطر بروز آرتریت در كودكان تاثیری ندارند. این متخصصان در آزمایشات فوق اطلاعات پزشكی مربوط به 8500 كودك مبتلا به آرتریت ایدیوپاتیك جوانان و بیش از 360 هزار كودك سالم را مورد ارزیابی قرار دادند.

سایت اینترنتی هلت دی نیوز در گزارشی در این باره آورده است، ایدیوپاتیك به وضعیتی گفته می‌شود كه در آن یك بیماری بدون علت مشخص و شناخته شده، بروز می‌كند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ برخی از متخصصان داروسازی ادعا می‌كنند كه برخی از داروهای آرتریت به دلیل اینكه در سركوب سیستم ایمنی بدن نقش دارند می‌توانند خطر بروز عفونت‌های باكتریایی را در مصرف‌كنندگان افزایش دهند. این متخصصان در گزارشات قبلی اظهار داشتند كه از جمله داروهای فوق دوز بالای گلوكو كورتیكوئیدها (استروئید‌ها)، متوتریكات و بازدارنده‌های TNF هستند.

پزشكان در این مطالعه درواقع به بررسی این ادعاهای پیشین متخصصان داروسازی پرداختند. نتیجه آزمایشات جدید نشان داد كه از بین داروهای نامبرده فقط استروئیدها می‌توانند خطر ابتلا به عفونت را در كودكان مبتلا به آرتریت كه از این داروها مصرف می‌كنند را افزایش دهند.جزئیات این مطالعه در مجله آرتریت و روماتوئید منتشر شده است.طبق آمار كالج روماتولوژی آمریكا در حال حاضر نزدیك به 300 هزار نفر در امریكا به آرتریت ایدیوپاتیك جوانان مبتلا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha