كارشناس مسوول مادر و كودك مركز بهداشت استان یزد گفت: از آنجایی‌كه درصدی از حوادث به دلیل بی توجهی بوجود می‌آید، آموزش در پیشگیری از حوادث در بین كودكان اهمیت ویژه‌ای دارد.

سلامت نیوز : گیتی قوچانی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، گفت: همیشه حوادث و سوانح كودكان را در سنین گوناگون تهدید می‌كند در عین حال بسیاری از حوادث قابل كنترل و پیشگیری هستند و از آنجایی كه درصدی از حوادث به دلیل بی موالاتی و بی‌توجهی بوجود می‌آید نقش آموزش و دقت در جلوگیری از وقوع آنها بسیار ارزشمند است بنابراین مراقبین كودك باید عوامل خطر را بشناسد.

وی تصریح كرد: عوامل خطری كه والدین باید نسبت به آنها توجه داشته باشند تا مراقبت صحیح را از فرزندان خود داشته باشند خطر سوختگی، سقوط، مسمومیت، غرق شدگی، خفگی، صدمات بدنی و حوادث ترافیكی است.وی در خصوص پیشگیری از خطراتی مانند سوختگی به والدین توصیه كرد: اجازه ندهید كودكان با وسایل برقی و یا سیم برق بازی كند. همچنین اشیای سنگین و یا ظروف حاوی مایعات داغ را در دسترس كودك قرار ندهید. در پریزهای برق محافظ پلاستیكی قرار دهید. كبریت و فندك نباید در دسترس كودك باشد.وی اضافه كرد: همچنین از بازی كودك با فشفشه و ترقه جلوگیری شود. والدین توجه داشته باشند كه كودك را در معرض وسایل سوزاننده همچون سماور، اتو، منقل و ... قرار ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha