هندوانه یكی از میوه های مخصوص و مورد علاقه در تابستان و یك میوه چند منظوره و سرشار از انرژی به حساب می آید.

سلامت نیوز: هندوانه یكی از میوه های مخصوص و مورد علاقه در تابستان و یك میوه چند منظوره و سرشار از انرژی به حساب می آید. در ظرف سالاد آبدارتر و پرطراوت تر از گوجه فرنگی است و یك پیش زمینه شیرین برای نوشیدنی هایی مثل اسموتی و یخ در بهشت است.

خوردن هندوانه باعث كاهش عرق و سوزش سر معده در خانم های باردار می شود. شكر و آب موجود (92 درصد) در هندانه، حالت تهوع خانم ها را تا حد زیادی كاهش می دهد و از كم شدن آب بدن آنها جلوگیری می كند. مواد معدنی موجود در این میوه به جلوگیری از گرفتگی و انقباض عضلات شكم در 3 ماه سوم بارداری كمك می كند. خبر خوب دیگر برای خانم های باردار این است كه هندوانه حاوی مقدار زیادی از ماده لایكوبین است و این ماده مانع از ورم شدید بدن در طول بارداری می شود.

دانشمندان در طول تحقیقاتی كه در سال 2003 انجام دادند، دریافتند هندوانه سرشار از ویتامین های A-C- B6 به علاوه پتاسیم و منیزیم است و خوردن آن برای قدرت بینایی نوزاد، مغز، سیستم عصبی و ایمنی بدن نوزاد بسیار مفید است و همچنین پتاسیم موجود در آن میزان آب را در خون و بافتهای بدن خانم باردار به حالت موازنه در می آورد.

خانم های باردار می توانند 8 فنجان هندوانه بدون تخم و به شكل مكعب برش داده شده را در داخل مخلوط كن آنقدر بهم بزنند تا تبدیل به یك مایع نسبتاً غلیظ و یك دست شود سپس آن را از داخل الك عبور داده ( آنها را با فشار قاشق از الك عبور ندهید در این صورت بیش از اندازه فیبری می شوند) سپس در صورت تمایل می توانید یك و یا دو قاشق چایخوری از مركبات دیگری مثل لیمو ترش، لیمو شیرین یا پرتقال را به آن اضافه كنید و آن را برای مدتی در فریزر قرار داده و  زمانی كه بسیار خنك شد میل كنید.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha