جمعه ۲ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 51070
سلامت نیوز: ترشحات واژنی به هنگام بارداری درخانمهای باردار بیشتر می شود و این یكی ازتغییراتی است كه در زمان بارداری درخانمها بوجود می آید در بسیاری از موارد ترشحات واژنی سالم وعادی هستند اما خانم های باردار باید دكتر خود را در جریان كیفیت یا تغییرات ترشحات قرار دهند زیرا ترشحات میتوانند نشانه یك مشكل باشد.

بیشتر ترشحات واژنی بدون بو و شیری رنگ هستند. این ترشحات دردوران بارداری براثرافزایش استروژن و جریان خون دربافتهای واژن بیشترشده و به نرم كردن دهانه واژن درهنگام تولد كمك می كنند.
در ابتدای بارداری ترشحات در دهانه رحم جمع شده و پلاگهای مخاطی شكل می گیرند.این كارمانع ازورود باكتریها به داخل شده و به نگه داشتن جنین در رحم كمك می كند.

با ادامه یافتن بارداری و باز شدن دهانه رحم پلاگهای مخاطی به مرور زمان یا به طور ناگهانی در مقدار زیادی در هفته های قبل و یا در زمان زایمان از بدن خانمها خارج می شوند.

چنانچه خانمها متوجه شدند كه ترشحات آنها خونی است باید هرچه سریعتر با دكترخود تماس بگیرند.بعضی از لكه های خونی كه درابتدای بارداری ظاهرمی شوند طبیعی هستند اما این ترشحات می توانند نشانه خطر جدی مثل سقط شدن جنین، بارداری خارج از رحم یا قطع ناگهانی جفت باشد.

اگر ترشحات به شكل بافتهای پنیری مانند، خاكستری، بد بو وهمراه با خارش و سوزش باشد، مشكل واژنی و تورم را به دنبال خواهد داشت. این مشكل دراثر نوسان هورمونهای بارداری بوجود می آید وخیلی سریع باید با پزشك درمیان گذاشته شود.

منبع:نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha